اهمیت نظافت صنایع غذایی با واترجت صنعتی در چیست؟

25 اردیبهشت 1399

کارواش صنعتی ابزاری است که در پاکسازی محیط های صنعتی و بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد. انواع مختلف طراحی شده از واترجت صنعتی نشان دهنده میزان اهمیت استفاده از این دستگاه در صنایع و کارخانجات است. یکی از این محیط ها که تمیزی  در آن یکی از شرایط اولیه محیط کاربه شمار می رود، صنایع غذایی می باشند که اغذیه مورد نیاز مردم را تهیه می نمایند، بنابراین این محیط باید از بهداشت بالایی برخوردار باشد، چرا که با سلامتی مردم ارتباط دارد. اهمیت نظافت صنایع غذایی با واترجت صنعتی بر اساس استانداردهای بهداشتی مشخص می شود. یکی از دلایل ضرورت و اهمیت نظافت صنایع غذایی با واترجت صنعتی، پاکسازی محیط با کارواش آب گرم و کارواش فشار قوی می باشد که علاوه بر تمیزی دقیق محیط به پاکسازی محیط از هرگونه باکتری، چربی، آلودگی و بیماری کمک می کند.در صنایع غذایی از کارواش فشار قوی برای تمیز کردن کف، دیوارها، شکاف ها، ظروف، تجهیزات باز و نقاله استفاده می شود که به عنوان یک مرحله شستشو پس از پاکسازی با استفاده از مواد شیمیایی در نظر گرفته می شود. در کارواش فشار قوی، آب با فشار بالا در سطح پاشیده می شود.

شستشوی عمیق و ضدعفونی کردن تجهیزات با کارواش آب گرم

در کارواش آب گرم، مواد شوینده در آب و در دمای متوسط ​​تا ۶۰ درجه سانتیگراد تزریق می شود. بخش مهمی از شستشوی صنایع غذایی به دلیل اثرات مکانیکی است. شستشوی صنایع غذایی با جریان آب فشار قوی و با دمای بالا، چربی و آلودگی ها را حتی به صورت عمقی رفع می کند. علاوه بر این با استفاده از این روش شما می توانید محیط را از هرگونه باکتری و آلودگی را که در سطح وجود ندارند و در شکاف ها و سطوح عمیق که دسترسی به آنها امکان پذیر نیست را ضدعفونی کنید. اهمیت نظافت صنایع غذایی با واترجت صنعتی به ضدعفونی کردن محیط باز می گردد که نقش مهمی را در بهداشت و سلامتی ایفا می کند.

نظافت صنایع غذایی با واترجت صنعتی

نظافت صنایع غذایی با واترجت صنعتی

مزایای استفاده از واترجت صنعتی در صنایع غذایی

استفاده از کارواش فشار قوی باعث کاهش مصرف آب و مواد شیمیایی در مقایسه با شیلنگ های اصلی می شود. کنترل و حفظ فشار در این واترجت صنعتی هم ایمن و هم کارآمد است. در صنایع غذایی نگرانی در مورد پیامدهای بهداشتی ناشی از پاشیده شدن بیش از حد آئروسل های مرتبط با استفاده از شیلنگهای فشار قوی وجود دارد. هنگام استفاده از کارواش فشار قوی، بسیار حائز اهمیت است که تعادل صحیح بین فشار و حجم آب در جایی که پاشیده می شود، حاصل شود. فشار ناکافی ممکن است منجر به پاکسازی ضعیف شود و فشار بیش از حد می تواند خطر آسیب رسیدن به سطوح و تجهیزات و حتی صدمه دیدن افراد را افزایش می دهد. کارواش فشار قوی با داشتن یک حلقه آب متمرکز در دسترس، به پاکسازی تجهیزات صنایع غذایی و دیگر بخش های آن کمک می کند. کارواش فشار قوی و متوسط ​​مزایای زیر را نسبت به پاک کننده های کم فشار دارند که با دانستن آنها می توان به اهمیت بکارگیری کارواش صنعتی فشار قوی و آب گرم پی برد:

  • میزان آب مصرف شده در این تجهیزات بسیار کم و بهینه می باشد.
  • استفاده بهینه از مواد شوینده در دستگاه های شوینده فشار قوی به معنی کمک به محیط زیست است.
  • یک سیستم کارواش فشار قوی با آب گرم یک سرمایه گذاری بلند مدت است.
  • این کارواش با پاکسازی عمیق صنایع غذایی شما را از هزینه های اضافی نجات می دهد.
نظافت صنایع غذایی با واترجت صنعتی

نظافت صنایع غذایی با واترجت صنعتی

نظافت صنایع غذایی با واترجت صنعتی در سالن ها و کارخانه ها

با توجه به اهمیت نظافت صنایع غذایی با واترجت صنعتی، هنگام انتخاب یک واترجت صنعتی برای پاکسازی تأسیسات فرآوری مواد غذایی یا آشامیدنی، لازم است چندین جنبه را در نظر داشته باشید که از میان آنها می توان به بهداشت، محیط و هزینه ها اشاره کرد. طیف وسیعی از تجهیزات در صنایع غذایی در قسمت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند که شامل تجهیزات سالن تولید و تجهیزات انبار می شود. هر یک از این بخش ها به گونه ای با آلودگی های مختلف کم و بیش سروکار دارند. سیستم کارواش صنعتی از آب گرم استفاده می کند که محیط کاری را در برابر میکروارگانیسم ها محافظت می کند.

ترکیب مناسب دما و دبی صحیح آب در کنار استفاده از موادشوینده بدان معنا است که تمیز کردن سطوح در انواع صنایع مواد غذایی و تولید کنندگان نوشیدنی و صنایع غذایی مرتبط با با چربی، باکتریها، مخمرها، میکروبها، سنگهای آهک و سایر رسوبات سروکار دارند، بهینه می شوند. به این ترتیب تمام سطوح نه تنها از لحاظ بصری تمیز می شوند بلکه به لحاظ باکتریولوژیکی نیز تمیز خواهند شد. یک کارواش صنعتی می تواند شما را نه تنها در تمیز کردن و شستشوی تجهیزات کارخانه یاری کند، بلکه در تمیز کردن محیط نیز کاربردی می باشد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: