مزایای استفاده از دستگاه واترجت در صنایع کشاورزی

14 مهر 1397

صنایع کشاورزی و دامداری جهت بهبود عملکرد تجهیزات و ماشین آلات و تمیزی و پاکیزگی محیط، نیازمند استفاده از ابزار های نظافتی هستند. این ابزار ها یا دستگاه ها باید از قدرت کافی برای از بین بردن آلودگی های عمیق برخوردار باشند. واترجت صنعتی یکی از بهترین این تجهیزات به حساب می آید که به دلیل پاشش آب فشار قوی قادر به حذف آلودگی های سطح ماشین آلات کشاورزی و سطوح کف اصطبل ها و دیگر بخش ها می باشد. در این مقاله بیشتر به این کاربرد دستگاه واتر جت پرداخته می شود.

معرفی واتر جت صنعتی

واترجت صنعتیواتر جت صنعتی دستگاه نظافتی کارآمدی است که وظیفه عمده آن شستشوی سطوح با استفاده از آب پر فشار می باشد. این دستگاه یک پمپ فشار قوی دارد که وظیفه آن افزایش فشار آب ورودی به واترجت است. آب پر فشاری که از پمپ واترجت خارج می شود، از طریق شلنگ فشار قوی که استحکام بالایی دارد، به سمت لنس و نازل می رود. نازل واترجت تعیین کننده نحوه خروج آب است و در مدل های متنوع صفر تا حدود ۵۰ درجه قابل ارائه می باشد.

 

مزایای استفاده از واترجت صنعتی در صنایع کشاورزی

دستگاه های واترجت صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که قادر به انجام عملیات مستمر در شرایط کاری سخت هستند. ماشین آلات کشاورزی و محوطه نگهداری حیوانات از بخش هایی هستند که برای شستشوی آن ها می توان از واترجت صنعتی استفاده نمود. ماشین آلات کشاورزی شامل کمباین، تراکتور، ماشین های شخم زنی، ماشین آلات بذرپاشی و .. می باشد. شستشوی این ماشین آلات به عملکرد روان تر و بهتر آن ها کمک می نماید. همچنین نظافت منظم اصطبل ها و محوطه های نگهداری حیوانات در افزایش سطح بهداشت محیط تاثیر گذار است.

شستشوی اصطبل

واترجت صنعتیکود های حیوانی ایجاد شده در اصطبل ها و دیگر محیط های نگهداری حیوانات، مشکلات بهداشتی و عفونی را برای حیوانات و انسان ها فراهم می نماید. بنابراین بایستی بطور منظم با آب خروجی از دستگاه واترجت، این محیط ها ر تمیز و بهداشتی نمود. برای نظافت اصطبل ابتدا باید سطل ها و دیگر تجهیزات را از محیط خارج نمود تا عملیات شستشو بهتر و کامل تر انجام شود. نظافت اولیه سطح با جارو باید انجام گیرد و سپس از واترجت صنعتی استفاده شود.

 

 

شستشوی ماشین آلات کشاورزی

ماشین آلات کشاورزی برای شستشو نیاز به تجهیزات فشار قوی دارند. برای شستشوی این ماشین آلات با واترجت، گام اول بررسی سوخت گرم کن دستگاه ( در مدل های دیزلی) و روغن موتور است. سپس ماشین آلات را باید به محل مناسبی ببرید تا با واترجت شستشو شوند. دستگاه را روشن کنید و نازل آنرا به سمت ماشین آلات بگیرید. برای پاشش مواد شوینده با دستگاه، از پایین به بالا عمل کنید و برای آبکشی، آب را از بالا به پایین به سمت تجهیزات بگیرید. برای حذف جرم های انباشته شده، فشار دستگاه را بصورت دستی تغییر دهید. نتیجه مطلوب و سرعت بالای عملکرد زمانی حاصل می شود که از یک نازل با زاویه پاشش عریض برای پاشش آب خروجی از واترجت استفاده کنید.

واترجت مناسب برای صنایع کشاورزی

واترجت صنعتی صنایع کشاورزیاگر تعداد تجهیزات و ماشین آلات کم باشد، واترجت صنعتی با دبی ۵ تا ۷ لیتر بر دقیقه و فشار ۱۳۰ بار کفایت می کند. برای کاربرد های بیشتر، واترجت صنعتی با دبی ۱۰ لیتر بر دقیقه و فشار حداقل ۱۳۰ بار نتیجه مطلوبی را موجب می شود. واترجت ها از نظر دمای آب خروجی به دو دسته واترجت آب سرد و گرم تقسیم می گردند. برای از بین بردن جرم ها و آلودگی های عمیق سطوح کف و سطح ماشین آلات کشاورزی استفاده از واترجت آب گرم نتیجه مطلوب تری در پی خواهد داشت.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: