پمپ واترجت خانگی، تعویض، نگه داری و عیب یابی

24 تیر 1399

کارواش خانگی یک وسیله پرکاربرد است که در موارد متعدد از شستشو حیاط و محوطه بیرونی خانه تا شستشو عمیق باربیکیو، دیواره های استخر و اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرد. افزایش فشار آب ورودی و تبدیل آب به ماده ای با قدرت بالا در از میان برداشتن آلودگی ها به وسیله پمپ دستگاه صورت می پذیرد، درنتیجه پمپ واترجت خانگی یکی از اصلی ترین بخش های کارواش خانگی است که در صورت هرگونه مواجه با هرگونه نقص و ایراد، می تواند کارکرد تمام بخش های دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد. در نتیجه لازم است تا اطلاعاتی در خصوص برخی مشکلات رایج و نحوه تعویض پمپ بدست آورد.

اهمیت بازبینی و سرویس دوره ای کارواش دستی

اگر سرویس و بازبینی های دوره ای پمپ واترجت خانگی به طور منظم در اولویت قرار نگیرد، در مدت زمان کوتاه کاربر مجبور به پرداخت هزینه های گزاف برای تعمیر دستگاه خواهد بود. برخی سرویس های دوره ای که نیاز به تخصص خاصی ندارد به راحتی توسط کاربر قابل اعمال است اما به منظور شناسایی ایرادهای فنی پیچیده تر بهتر است تا عیب یابی پمپ واترجت خانگی توسط افراد متخصص صورت پذیرد چراکه در برخی موارد بازرسی های نادرست سبب به وجود آمدن مشکلات جدیدی تری می شود.

پمپ واترجت خانگی قلب واترجت

پمپ واترجت خانگی قلب واترجت

کاهش فشار آب واترجت خانگی، مشکلی رایج

یکی از شایع ترین مشکلات در دستگاه های کارواش دستی کاهش فشار آب است. این امر می تواند به دلایل متعددی صورت پذیرد از جمله:

. وجود هوا در سیستم

. فرسودگی پمپ

. خرابی یا شکستگی پمپ

. گرفتگی نازل

. وجود آلودگی در پمپ

عیب یابی کاوراش خانگی

هرگونه سهل انگاری در عیب یابی واترجت خانگی می تواند به طور کامل کارایی دستگاه را تحت کنترل قرار دهد.  برای عیب یابی پمپ واترجت خانگی ابتدا باید مشکل ایجاد شده به طور دقیق شناسایی گردد. فرسودگی پمپ واتر جت خانگی اگر چه به ندرت رخ می دهد ولی اگر تعویض روغن و استفاده از روغن های نامطلوب برای روان سازی دستگاه با پیگیری مناسب انجام نشود، با وجود زمان کوتاه مورد استفاده قرار گرفتن دستگاه می توان شاهد فرسودگی آن شد. به همین دلیل لازم است برای افزایش طول عمر مفید این نوع از دستگاه ها دستورالعمل های لازم در اولویت قرار گیرد.

تعویض پمپ خانگی

خرابی مربوط به پمپ خانگی در مقایسه با نوع صنعتی آن ها به ندرت رخ می دهد و عیب یابی آنها نیز معمولا هزینه ی گزافی را دربر ندارد، یکی از مهم ترین موارد که به هنگام تهیه دستگاه لازم است تا کاربر از آن اطلاع داشته باشد تعویض پمپ واترجت می باشد که در چند مرحله ساده صورت می پذیرد، این مراحل عبارتند از:

  • انتخاب پمپ صحیح

اولین مرحله در تعویض پمپ واترجت صنعتی، انتخاب پمپ صحیح است، این مرحله مهم ترین گام است چراکه پمپ جدید باید سازگاری کامل از نظر اندازه، ابعاد و مدل با دستگاه داشته باشد.

  • جداسازی اتصالات از پمپ

به منظور خروج پمپ از دستگاه لازم است تا تمامی اتصالات به درستی قطع شود، این اتصالات شامل شیر آب ورودی، شیر اتصال به نازل خروجی و شیر پاشش مواد شوینده می باشد.

  • خارج نمودن پمپ قدیمی و جایگزینی پمپ جدید

حال که تمامی اتصالات جدا شد می توان پمپ را از دستگاه جدا نموده و پمپ جدید را جایگزین نمود، سپس با اتصال تمامی مواد گفته شده در مرحله قبل پمپ جدید را جایگزین کرد.

توجه به این نکته ضروری است که انتخاب یک پمپ واترجت خانگی بی کیفیت سبب می شود که به طور پیوسته گرفتار مشکلات تعمیر آن شد، در برخی از مواقع نیز ممکن است هزینه ی تعمیر بیشتر از هزینه ی پرداخت شده برای خرید این دستگاه باشد به همین دلیل پیشنهاد می شود تا اقدامات پیشگیرانه و مراقبت های لازم از دستگاه در دستور کار قرار بگیرد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: