شستشوی بدنه قایق با دستگاه واترجت صنعتی

4 شهریور 1396

قایق ها و کشتی ها ، از جمله وسایل حمل و نقل هستند که به منظور انتقال کالا ها یا جابجایی مسافر بر روی آب های آزاد استفاده می شوند. قایق ها بعد از مدتی استفاده، به باکتری های آب و آلودگی های هوا دچار شده و جلوه نازیبایی پیدا می کنند. بنابراین نیاز است تا با استفاده از ابزاری مناسب، آن ها را تمیز نمود. شستشوی منظم بدنه و بخش های مختلف قایق همچنین می تواند به حفظ بدنه قایق و افزایش طول عمر آن بینجامد. برای دستیابی به نتیجه مناسب برای حذف این آلودگی ها ، استفاده از دستگاه های واترجت صنعتی مرسوم شده است. واتر جت ها با استفاده از یک پمپ فشار قوی، آب را با فشار بالا به سطح می پاشند. در این مقاله به نحوه شستشوی قایق بوسیله واترجت و انتخاب تجهیزات مناسب پرداخته می شود.

 

نکات ایمنی جهت استفاده از واترجت صنعتی برای شستشوی قایق

شستشوی قایق با واترجتدستگاه واترجت صنعتی، به جهت پاشش آب پر فشار، توانایی بالایی در حذف آلودگی های سطوح مختلف از جمله سطوح قایق دارد. قبل از شروع کار با این دستگاه، چند نکته مهم باید مد نظر قرار گیرد. اول اینکه کار با واترجت باید با حوصله کامل و بدون شتاب زدگی انجام گیرد. نکته دوم توجه به محل انجام عملیات می باشد. در بعضی مکان ها، قسمتی از اسکله بطور ویژه برای تمیز کردن قایق در نظر گرفته شده است. نکته آخر اینکه، هرگز در حین انجام عملیات، از این شوینده فشار قوی برای شستشوی پا استفاده نشود. فشار آب خروجی از دستگاه می تواند موجب آسیب دیدن کاربر شود.

 

آماده سازی قایق برای شستشو

استفاده از واترجت صنعتی برای شستشوی بدنه قایقفرآیند آماده سازی قایق برای شستشو با واترجت دشواری خاصی نداشته اما برای حفظ ایمنی و موفقیت در عملیات ضروری است. موارد زیر، مراحل مختلف آماده سازی قایق برای این امور هستند.

۱-بستن تمامی پنجره ها و دریچه ها به منظور جلوگیری از ورود آب به داخل قایق

۲-تمیز کردن اسکله به منظور فراهم کردن فضایی با قدرت مانور بالا

۳- بررسی محل تخلیه آب شستشو و رفع تمامی موانع و گرفتگی ها

۴-جمع کردن تجهیزاتی چون کوسن و فرش ها که ممکن است در اثر تماس با آب دچار آسیب شوند.

 

نحوه شستشوی قایق با واتر جت صنعتی

کاربرد کارواش صنعتی جهت شستشوی قایقبرای شستشوی قایق با واترجت صنعتی، بهتر است از بالا به پایین و در یک فضای کوچک عمل کنید. تفنگی را بصورت عمود به سطح مورد شستشو بگیرید و لنس را به آرامی حرکت دهید. استفاده از نازل با زاویه پاشش بزرگ با توجه به پوشش سطح وسیعی از بدنه قایق و اثربخشی آن در رفع آلودگی ها، مناسب به نظر می آید. نازل های با زاویه پاشش ۲۵ درجه جهت شستشوی عرشه قایق، بدنه و دیگر بخش ها و نازل های با زاویه ۴۰ درجه به منظور شستشوی سطوح حساس یا برای آبکشی کلی استفاده می شوند. از مواد شوینده می توان برای حذف آلودگی های بدنه بهره برد. البته مواد شوینده نباید بیش از ۵ تا ۱۰ دقیقه بر روی بدنه باقی بماند. همچنین برای دسترسی مناسب به نقاط مختلف قایق، بهتر است از لنس های تلسکوپی در کنار دستگاه استفاده گردد. برای حذف حجم زیادی از جلبک ها و مواد دیگر انباشته شده نیز می توان از برس های شستشو بهره برد. برس ها با اتصال به واترجت و تماس کامل با سطح، آلودگی های چسبیده به بدنه قایق را به خوبی جدا می نمایند. در پایان عملیات اجازه دهید تا سطح قایق خشک شود.

 

مواد شوینده مناسب

ماده شوینده مناسب باید با بدنه قایق سازگاری داشته باشد تا به آن آسیب نرساند. برای شستشوی پنجره ها نیز باید از ماده شوینده مخصوص آن استفاده نمود. برای افزایش طول عمر سطح اسکله، تنها از آب استفاده گردد و از بکارگیری مواد شوینده اجتناب گردد. برای انتخاب ماده شوینده بهتر است با تولید کننده دستگاه مشورت شود تا نتیجه ایده آلی بدست آید.

 

تعداد دفعات شستشو

شسشتوی موثر قایق با واتر جتنگهداری از قایق و شستشوی آن، نکته ای کلیدی در حفظ ظاهر و شرایط عملکرد آن به حساب می آید. تعداد دفعات مناسب جهت شستشوی این وسیله بوسیله کارواش صنعتی، به عوامل مختلفی بستگی دارد. طول فصل استفاده از قایق، نگهداری آن در محیط بیرونی یا فضای سرپوشیده یا بر روی اسکله از جمله این عوامل است. به عنوان یک قاعده کلی، شستشوی قایق با واتر جت باید بصورت هفتگی یا بعد از هر بار استفاده از قایق و به منظور حذف اثرات نامطلوب اکسیداسیون، نمک ، فضولات پرندگان یا دیگر آلودگی های باقی مانده بر روی سطح صورت گیرد.

 

لینک های مفید :

کارواش صنعتی : فهرستی از تجهیزات نظافتی

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: