جلوگیری از خطرات سر خوردن در محیط کار

6 بهمن 1397

در محیط های صنعتی، اغلب بر روی خطرات ایمنی ناشی از انباشت گرد و غبار انفجاری یا خطرات ناشی از غبارات سیلیکونی برای سیستم تنفسی کارگران تاکید می شود. اما این موارد تنها مشکلاتی نیستند که در یک محیط صنعتی ممکن است رخ بدهد. مثلا حوادثی چون سر خوردن و افتادن روزانه در هر صنعتی بوجود می آید که در مواردی بسیار هزینه بر هستند. رعایت مسائل نظافتی و استفاده از تجهیزات نظافتی اسکرابر و جاروبرقی بطور روزانه می تواند از ایجاد خسارت به نیرو ها و مجموعه جلوگیری نماید. در این مقاله عواقب عدم توجه به این خطرات و راهکار های جلوگیری از آن ها بیان می شود.

عواقب ناشی از سر خوردن و سقوط افراد

محیط کارخانهدر سال ۲۰۱۷ تعداد قابل توجهی از حوادث سر خوردن و سقوط افراد موجب شد تا کارگران روز ها از کار دور بمانند. طبق آمار در حدود ۲۶ درصد غیبت افراد از کار در سال ۲۰۱۷ بعلت چنین حوادثی رخ داده که در حدود ۱۰ درصد آن ها در صنایع و کارخانجات تولیدی مشاهده شده است. ادعای خسارت در این حوادث توسط کارگران که اغلب دارای سن بالا هستند، مشکلاتی را برای کارفرما ها بوجود می آورد. ۱۲ روز متوسط زمان دوری کارگر صدمه دیده از کار و هزینه های دارو و درمان، هزینه هایی است که به یک کارفرما تحمیل می شود.

 

جلوگیری از خطرات ناشی از سر خوردن یا افتادن افراد

جاذب سر خوردنبیش از نیمی از حوادث سر خوردن افراد ناشی از وجود مشکلی در سطح مانند لیز بودن آن گزارش شده است. در واقع اکثر افراد بر روی یک سطح تمیز، خشک و هموار لیز نمی خورند. در نتیجه با  نظافت، شستشو و خشک کردن صحیح سطوح کف، حجم قابل توجهی از آسیب دیدگی های ناشی از سر خوردن افراد کاهش یافته و هزینه های تحمیلی به شرکت ها به حداقل می رسد. توجه به هموار بودن سطوح، آلودگی های مرطوب و نظافت صحیح سطح از مواردی است که بایستی در جهت افزایش ایمنی محیط کار مد نظر قرار گیرند. وجود شیب در سطح محیط کارخانه یکی از عواملی است که موجب سر خوردن یا سقوط افراد می شود. فرآیند های همراه با آب نیز موجب لغزنده شدن سطح زمین می گردد. البته خشک نگه داشتن سطوح همیشه امکان پذیر نیست و برای سطوحی که همواره در معرض آب قرار دارند بایستی از موکت جاذب آب استفاده نمود.

استفاده از روش نظافتی مناسب

بررسی روش نظافتی سطوح کف از موارد مهم در جهت جلوگیری از صدمه دیدن افراد در اثر لیز خوردن می باشد. استفاده از یک ابزار برای تمیز کردن تمامی سطوح یکی از اشتباهات رایج است. این کار فرآیند خرید تجهیزات را ساده می کند اما بهترین راه برای حذف خطرات سر خوردن افراد نیست. اسکرابر صنعتی و جاروبرقی از جمله تجهیزات نظافتی هستند که برای جمع آوری آب و خشک کردن سطح بکار می آیند.

بکارگیری اسکرابر صنعتی و جاروبرقی

اسکرابر صنعتیبعد از نظافت اولیه سطح، فرآیند شستشو اقدام مهمی در جهت تمیز کردن محیط کار می باشد. زمانیکه از روش سنتی با تی آغشته به آب یا ماده شوینده استفاده می شود، علاوه بر دشوار بودن فرآیند شستشوی در کل کارخانه، خشک نشدن سطح بعد از شستشوی، نقص مهم این ابزار نظافتی است. اسکرابر تجهیز جایگزین ابزار های دستی می باشد که از سیستم برس زنی و همچنین خشک کن بهره می برد. تی مکنده دستگاه آب آلوده را جمع می کند و موتور مکنده از طریق شلنگ مکش، این آلودگی ها را به مخزن می فرستد. با بکارگیری اسکرابر صنعتی مشکلات ذکر شده، وجود نداشته و سطح کاملا خشک می شود. در نتیجه بعد از پایان فرآیند شستشو با اسکرابر، سطح کاملا خشک شده و احتمال سر خوردن افراد وجود ندارد. همچنین در بعضی موارد برای جمع کردن آب و آلودگی های بر جای مانده بر روی سطح در اثر فرآیند های در کارخانه، نیاز است تا از دستگاه جاروی صنعتی آب و خاک استفاده شود. این نوع جارو ها دارای فیلتر مخصوص برای مکش همزمان مایع و جامد هستند.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: