معرفی جاروبرقی صنعتی ویژه جمع آوری و بازیابی تراشه و مواد روغنی

7 بهمن 1396

صنایع مختلف برای انجام عملیات نظافت صنعتی، جمع آوری و بازیابی مواد نیازمند استفاده از دستگاه های جاروبرقی صنعتی هستند. نظافت سطوح، جمع آوری مواد جامد و مایع، بازیابی مواد و حتی جداسازی مایعات از جامدات از جمله این کاربرد ها هستند. یکی از کاربرد های ویژه جاروبرقی یا مکنده صنعتی، جمع آوری و بازیابی تراشه ها از روی ماشین آلات بعد از هر مرحله کار می باشد. همراه با این مواد، ممکن است مایعاتی جمع آوری شود. مدل هایی از مکنده ها که قادرند این مواد را از هم جدا کنند، در این مقاله معرفی می گردند.

اهمیت جمع آوری و بازیابی مواد در صنایع فلزی

اهمیت جمع آوری و بازیابی مواد در صنایع فلزی

اهمیت جمع آوری و بازیابی مواد در صنایع فلزی

در فرآیند تولید فرآورده های فلزی ، تراشه هایی بر روی سطح ماشین آلات باقی می ماند. این تراشه ها ، بر روی عملکرد و بازدهی ماشین آلات اثر گذار بوده و سطح کیفی محصولات نهایی را کاهش می دهد. برای افزایش بازدهی دستگاه ها و جلوگیری از تحمیل هزینه های ناشی از خرابی آن ها نیاز است تا بعد از هر چرخه کاری، این تراشه ها جمع آوری شوند. همچنین در فرآیند جمع آوری تراشه ها، مایعات خنک کننده یا امولسیون ها نیز مکش می گردند. بازیابی این مایعات و جداسازی از تراشه ها ، امکان استفاده مجدد آن ها و بازگشت به چرخه مصرف را فراهم می کند. در نتیجه از نظر اقتصادی، صرفه جویی مناسبی انجام خواهد شد.

 

 

جاروبرقی تراشه و مواد روغنی

جاروبرقی تراشه و مواد روغنی

جاروبرقی تراشه و مواد روغنی

مکنده یا جاروبرقی به عنوان دستگاه نظافت صنعتی، بسته به مدل برای جمع آوری، انتقال و بازیابی مواد جامد و مایع استفاده می شوند. نوع خاصی از مکنده های صنعتی که بیشتر در صنایع فلزی کاربرد دارند، برای جمع آوری و بازیابی تراشه ها و روغن خنک کننده دستگاه ها طراحی و تولید می گردند. جمع آوری تراشه ها به همراه مایعات یک مرحله از کاربرد جاروبرقی تراشه و مواد روغنی است.

 

 

 

نحوه عملکرد مکنده جمع کننده تراشه و مایعات

نحوه عملکرد مکنده جمع کننده تراشه و مایعات

نحوه عملکرد مکنده جمع کننده تراشه و مایعات

این مکنده ها دارای یک موتور سه فاز یا تک فاز ، پمپ مکنده، مخزن و فیلتر مخصوص هستند. در حین مکش تراشه ها فلزی و مایعات، ابتدا تراشه ها در یک مخزن توری شکل محبوس می شوند و مایعات با عبور از منفذ های مخزن، وارد مخزن مخصوص مایعات می گردند. در نتیجه در پایان فرآیند کار جارو برقی، مایعات و جامدات از یکدیگر جدا می شوند. با باز کردن شیر تخلیه ، پمپاژ مایعات جمع آوری شده به بیرون امکان پذیر می باشد. در نتیجه مثلا مایع خنک کننده دستگاه، مجددا قابل استفاده است و از اتلاف آن ها جلوگیری می شود. ماکرو فیلتر ها ، امکان جداسازی مواد جامد و مایع را فراهم می آورند. مخزن این دستگاه نظافت صنعتی دارای یک اهرم است تا کج کردن و تخلیه آن به سهولت انجام شود. کاهش زمان توقف دستگاه ها، صرفه جویی در وقت و هزینه، تضمین کیفیت بالای محصولات و حفظ بازدهی ماشین آلات از مزایای مکنده های مخصوص جمع آوری و بازیابی تراشه و مواد روغنی می باشند.

 

نحوه عملکرد این مکنده صنعتی ، به طور کامل در ویدئو زیر به نمایش در آمده است.

 

 

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: