کاهش خطرات و افزایش ایمنی محیط کار با اسکرابر صنعتی

15 اسفند 1397

اطلاعات و آمارها نشان می دهد سالانه افراد زیادی در محل کار خود به دلیل رعایت نشدن استانداردها و اصول ایمنی دچار سانحه و آسیب می شوند. چنین حوادثی زندگی کارکنان و کارگران را در معرض خطرهای جدی قرار می گیرد و هم چنین هزینه های سنگینی برای کسب و کار به بار خواهد آمد. بنابراین ضروری است که کارفرمایان و افراد مسئول اقدامات لازم را انجام دهند تا وقوع حوادث و اتفاقات به حداقل کاهش یابد. هر محیط صنعتی، نیمه صنعتی، تجاری، اداری و … با توجه به نوع کاربری و شرایط کاری دارای اصول و مقررات ایمنی مخصوص به خود می باشد و برای هر یک راهکارهای مختلفی وجود دارد تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری به عمل آید.

ضرورت آموزش نیروهای انسانی

در همه محیط های کاری صرف نظر از نوع کاربری، خواه یک رستوران باشد یا یک کارخانه صنعتی، یک مرکز درمانی باشد یا یک کارگاه نیمه صنعتی، تمامی کارکنان باید در شرایط ایمنی و سالم کار کنند. کارکنان و کارگران باید به طور دقیق و تاثیرگذار آموزش ببینند و در ارتباط با تمامی قوانین ایمنی توجیه گردند.

 

اطمینان از کاربرد تجهیزات مناسب

استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب نظیر لباس کار، کلاه ایمنی، عینک و … در محیط های صنعتی و نیمه صنعتی در اولویت قرار دارد و کارفرما باید اطمینان حاصل نماید تجهیزات ایمنی لازم و مناسب به همه اعضای گروه های کاری ارائه گردیده است. در صورتی که حادثه ای روی دهد و در آن زمان حتی یک کارگر از تجهیزات درست و مناسب ایمنی استفاده نکرده باشد، کارفرما مسئول خواهد بود.

 

تشویق کارکنان به ارزیابی و گزارش خطرات بالقوه

همه کارفرمایان وظیفه دارند از ایمن بودن محیط کار از جنبه های گوناگون اطمینان داشته باشند؛ در کنار آن بهتر است کارکنان و کارگران نیز با شرایط محیطی آشنایی کامل داشته باشند و در صورت تشخیص و مشاهده تغییرات غیر طبیعی و پیش بینی وقوع حادثه، همکاران و کارفرما را هر چه سریع تر نسبت به این موضوع مطلع نمایند. خطرات احتمالی می تواند ناشی از یک نشت آب، نشت سوخت، خرابی تجهیزات الکترونیکی، سست بودن داربست ها و … باشد که به راحتی قابل مرتفع شدن هستند.

 

حفظ تمیزی محیط کار

یکی از حوادث متداول در محیط های کاری از مناطق صنعتی گرفته تا تجاری و اداری لغزندگی و سرخوردگی است که و از مهم ترین و شایع ترین علل لغزش ها و سقوط ها آلودگی سطح زمین می باشد. سطح خیس، روغنی و آغشته به سایر آلودگی های لغزنده سبب می شود هر فردی که بر روی آن سطح قدم می گذارد، در معرض خطر سر خوردن قرار گیرد. بنابراین یکی از اقدامات اصلی و بسیار مهم نظافت و شستشوی مداوم سطوح کف با اصول و شیوه های مناسب است که می تواند ایمنی و سلامت محیط کار تأمین کند.

 

ایمنی محیط کار با شستشوی سطوح کف

شستشوی سطح زمین از مهم ترین مراحل حفظ و نظافت محیط های صنعتی، تجاری، آموزشی، درمانی و … به شمار می آید. در محیط های بزرگ و وسیع نظافت و شستشوی سطوح به یک چالش تبدیل شده است. دستگاه اسکرابر ایده آل ترین ابزاری است که سطح زمین را به طور کامل شستشو داده و خشک می گرداند.

 

 

 

برتری اسکرابر نسبت به شیوه های سنتی

اسکرابر یا کف شوی صنعتی یک ماشین نظافتی مکانیزه می باشد که به طور تخصصی برای شستشوی سطح زمین طراحی و تولید شده است. اسکرابر در مقایسه با روش های سنتی برتری های برجسته ای دارد. روش سنتی یعنی استفاده از تی رشته ای و سطل آب برای نظافت هایی در ابعاد بزرگ مناسب نبوده و نیروهای انسانی برای دست یابی به تمیزی بیشتر انرژی بیشتر و مقدار آب بیشتر صرف می نمایند. اسکرابر یا زمین شوی صنعتی چنین مشکلاتی را از میان می بردارد.

 

 

 

کاربرد اسکرابر در افزایش ایمنی محیط کار

یکی از معضلاتی که هنگام استفاده از روش های سنتی وجود دارد، مرطوب ماندن سطح زمین است. تی رشته ای آلودگی را از محیط حذف نمی کند و آن ها را فقط در محیط پخش می کند و آب مصرف شده روی زمین باقی می ماند. در نتیجه وقتی شخصی روی این سطح قدم می گذارد احتمال لغزندگی وجود دارد. این در حالی است که دستگاه اسکرابر صنعتی به سیستم برس زنی مکانیزه و سیستم مکش تجهیز گردیده و هم زمان با شستشوی قوی و با کیفیت توسط برس یا برس های دستگاه آب و آلودگی باقی مانده جمع آوری شده و به مخزن آب کثیف انتقال می یابد. با جمع شدن آب و آلودگی سرعت خشک شدن سطح زمین افزایش یافته و رطوبت بسیار جزئی روی زمین باقی می ماند. به این ترتیب اسکرابر یک تجهیز ایمن، کارآمد و اثر بخش است که پاکیزگی را در کوتاه ترین زمان و بالاترین کیفیت برای محیط های کاری به ارمغان می آورد.

 

 

لینک های مفید :

اسکرابر : فهرستی از محصولات

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: