راهکار های مقابله با گرد و غبار سیلیکونی

2 تیر 1397

کارگران در صنایع مختلف سفالگری، ریخته گری، سنگ بری و … با گرد و غبار سیلیکونی مواجه هستند. مقدار کمی از این گرد و غبار ریز که در اثر برش یا جایجایی مواد سیلیکونی ایجاد می گردند، می توانند باعث بیماری های ریه و حتی سرطان شوند. بنابراین در چنین صنایعی باید از دستگاه های مکنده صنعتی استفاده نمود تا این گرد و غبار پیش از ورود به سیستم تنفسی افراد، جمع آوری گردند.

 

تاریخچه شناسایی گرد و غبار سیلیکونی و استاندارد OSHA

گرد و غبار سیلیکونیخطر گرد و غبار سیلیکونی از در حدود سال ۱۷۰۰ میلادی مشخص شد و کارگران در بیشتر صنایع با خطر ایجاد شده توسط این مواد آشنا بودند. سازمان جهانی ایمنی و بهداشت شغلی ( OSHA ) در سال های اخیر برای محافظت از کارگران در برابر خطرات گرد و غبار سیلیکون، استاندارد هایی را تعریف کرده اند. کاهش شدید حد مجاز دریافتی یک کارگر از غبارات سیلیکون در گزارش سال ۲۰۱۶ این سازمان موجب شده تا مقابله با آن دارای اهمیت ویژه ای باشد.

 

 

راه حل کنترل غبارات سیلیکونی

مکنده صنعتی - کنترل گرد و غباربا توجه به اهمیت کنترل گرد و غبار سیلیکونی، استفاده از تجهیزاتی برای جلوگیری از انتشار آن ها در محیط کار ضرورت پیدا می کند. روش هایی مانند استفاده از کمپرسور هوا و جارو کردن خشک، ابری از گرد و غبار ایجاد کرده و تنها گرد و غبار را از محلی به محل دیگر منتقل می کنند. در نقطه مقابل، استفاده از دستگاه های مکنده صنعتی مجهز به فیلتر های قدرتمند، راه حل ایمن و مناسب برای جلوگیری از ورود غبارات سیلیکون به سیستم تنفسی کارگران می باشد. مکنده صنعتی با اتصال به سیستم ها و ابزار های تولید کننده گرد و غبار سیلیکون، از انتشار آن ها در محیط جلوگیری می نماید. این دستگاه با استفاده از پمپ مکنده و ایجاد خلا در مخزن، ذرات را مکش می کند. فیلتر مکنده نیز وظیفه به دام اندازی این ذرات و جلوگیری از انتشار مجدد گرد و غبار به محیط را بر عهده دارد.

 

فیلتر هپا مکنده صنعتی

مکنده صنعتیبکارگیری یک جاروبرقی صنعتی با سیستم فیلتراسیون مناسب، یکی از آسان ترین راه ها به منظور جلوگیری از خطرات ناشی از گرد و غبار سیلیکون برای سلامتی افراد هستند. فیلتر های هپا با قابلیت به دام اندازی ۹۹.۹۷ درصد ذرات به کوچکی سه دهم میکرون، در جذب ذرات ریز کارساز هستند. این فیلتر ها غبارات سیلیکونی را در محیط کار به حداقل رسانده و بدون انتشار مجدد ذرات در محیط، آن ها را جمع آوری و به دام می اندازد. در صنایعی مانند صنایع ساختمانی و بتن، با اتصال مکنده های صنعتی مجهز به فیلتر هپا به دستگاه ها، انتشار ذرات ریز از منبع متوقف می شود. در این سیستم، گرد و غبارات بلافاصله بعد از برش یا دریل، مکش می گردند و اجازه انتشار در محیط نمی یابند.

 

معرفی مدل هایی از مکنده صنعتی، مناسب برای کنترل غبارات سیلیکونی

با توجه به استاندارد های جدید سازمان بهداشت و ایمنی شغلی، استفاده از تجهیزات نظافتی برای کنترل انتشار گرد و غبار خطرناک سیلیکون ضرورت دارد. در ادامه چند مدل از مکنده های صنعتی ساخت شرکت nilfisk که مناسب این کار هستند، معرفی می شود.

 

مکنده صنعتیمکنده های آب و خاک سری Aero

این مکنده های منسجم دارای عملکرد طولانی مدت هستند. این دستگاه ها با تجهیز به فیلتر هپا، کاملا مناسب جمع آوری غبارات سیلیکونی در محیط های با وسعت کم می باشند.

مکنده های ATTIX 33 & 44

برای امور کمی سنگین تر، مکنده های ATTIX 33 & 44  بکار می آیند. این دستگاه ها دارای فیلتر هپا و سیستم نظافت فیلتر خودکار هستند.

جاروبرقی صنعتی VHS

جاروبرقی صنعتی تک فاز آب و خاک VHS ملزومات جمع آوری گرد و غبار سیلیکون را دارد. این دستگاه با ایجاد سه سطح فیلتراسیون، به خوبی از پس جمع آوری این گرد و غبار بر می آید.

مکنده S3

مکنده صنعتی S3، دارای یک صفحه الکترونیکی با نشانگر مخصوص برای مانیتورینگ منظم فیلتر های اصلی و هپا می باشد. در نتیجه عملکرد فیلتر در حین جمع آوری گرد و غبار سیلیکونی رصد می شود.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: