صرفه جویی در زمان و هزینه در صنایع سیمان با بکارگیری دستگاه مکنده صنعتی

6 مرداد 1397

 صنایع تولید کننده سیمان، از جمله صنایعی هستند که با حجم زیادی از مواد پودری سر و کار دارند. در این صنایع به دلیل وجود بخش های تخلیه مواد اولیه، بارگیری محصولات تولیدی، بسته بندی و نوار نقاله، امکان پراکنده شدن مواد وجود دارد. جمع آوری سریع و ایمن این مواد و دیگر آلودگی های موجود بوسیله دستگاه مکنده صنعتی، سبب صرفه جویی در وقت و هزینه نظافت می شود. در این مقاله اهمیت بکارگیری مکنده در صنایع سیمان بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد.

 

منشا پراکندگی مواد در محیط در صنعت سیمان

 ایمنی محیط کارخانه سیماندر صنایع سیمان، انجام فعالیت ها در بخش های مختلف سبب پراکندگی و هدر رفت مواد اولیه می شود. این بخش ها شامل محل استخراج مواد اولیه، محل نگهداری مواد اولیه، بخش پخت سیمان، نگهداری و بسته بندی و انتقال سیمان می گردد. در هر یک از این بخش ها، مقادیر زیادی مواد پودری ریز تولید و در هوا پخش می شود. سپس این مواد پودری بر روی ماشین آلات، کامیون ها، ساختمان و کارگران قرار می گیرند. در نتیجه تهدیدی برای سلامتی کارگران، بازدهی محصولات و محیط به حساب می آید.

 

 

راه حل سنتی نظافت کارخانه سیمان

همانطور که ذکر شد، ذرات و غبارات سیمان در بخش های مختلف ایجاد می شوند. در زمان ضرورت و برای انجام فرآیند نظافت، ماشین آلات کارخانه سیمان متوقف می گردند. این راهکار سنتی دردسر های خاص خود را داشته و در فرآیند تولید سیمان در کارخانه اختلال ایجاد می کند. در واقع در زمان نظافت ماشین آلات، فرآیند تولید متوقف شده و هزینه و زمان تولید افزایش می یابد.

 

مزایای نظافت منظم کارخانه سیمان

نظافت کارخانه سیمان با مکندهنظافت منظم خط تولید و دیگر بخش های کارخانه سیمان مزایای متعددی را فراهم آورده است :

-افزایش تولید : نظافت کامل و منظم خط تولید، سبب می شود تا میزان تولید محصولات افزایش یابد.

-کاهش زمان از کار افتادگی دستگاه ها : نظافت سریع و ایمن کارخانه، زمان خرابی و بدون استفاده بودن ماشین آلات را به حداقل می رساند.

-کاهش هزینه : مکش مواد سبب می شود تا سیمان نشت یافته از خط تولید، جمع آوری می شود و دوباره به خط تولید بر گردد.

 

نظافت کارخانجات سیمان با جاروبرقی صنعتی

طیف گسترده ای از دستگاه های مکنده و جاروبرقی صنعتی برای صنایع سیمان قابل استفاده هستند. برای نظافت کارخانه و جمع آوری مواد پودری از سطوح مختلف کف و ماشین آلات، جاروبرقی صنعتی گزینه مناسبی می باشد. این دستگاه با بهره مندی از پمپ مکش قدرتمند و سیستم فیلتراسیون قوی، ذرات را به خوبی مکش و از بازگشت آن ها به محیط جلوگیری می نماید. مخازن بزرگ مدل هایی از این دستگاه نیز اماکن نظافت بی وقفه و مداوم محیط را فراهم نموده است. استفاده از فیلتر هپا در ساختار جاروبرقی صنعتی، سطح بالایی از ایمنی را در محیط بوجود می آورد. انتخاب بین مکنده صنعتی متحرک یا مرکزی جهت نظافت کارخانه سیمان به نوع نیاز کاربر و وسعت سالن ها بستگی دارد. ضمنا وجود سیستم نظافت فیلتر خودکار در مکنده، می تواند موجب عملکرد بی وقفه نظافت شود.

 

بازیابی مواد با مکنده صنعتی

مکنده صنعتیبر روی نوار نقاله سیمان یا در بخش بسته بندی، مواد اولیه ای بر روی سطح زمین ریخته شده و هدر می روند. جمع آوری این مواد و بازگشت مجدد آن ها به خط تولید، سبب کاهش هزینه ها و افزایش بازدهی می گردد. راه حل انجام دادن این کار، استفاده از دستگاه مکنده صنعتی است. این دستگاه مواد را جمع آوری و به داخل مخزن می فرستد. این مواد جمع شده دوباره به خط تولید باز می گردند. در صورت نیاز به تخلیه سیلو ها نیز، تنها راه تخلیه آن ها استفاده از مکنده می باشد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: