نکات مهم در نظافت خرده فروشی

17 آذر 1397

مراکز خرده فروشی در سالیان اخیر دچار تغییر و تحولات عمده شده اند و بصورت فروشگاه های بزرگ چند منظوره یا مراکز تجاری چند طبقه در آمده اند. این مراکز به منظور حفظ زیبایی و تمیزی محیط و جلب مشتری بیشتر نیازمند استفاده از تجهیزات نظافتی هستند. وسعت چنین محیط هایی و رقابت بین این مراکز سبب شده تا اهمیت نظافت سطوح کف دو چندان شود. استفاده از تجهیزات نظافتی مکانیزه مانند اسکرابر و جاروبرقی ، بهترین راهکار جهت افزایش کیفیت نظافت و تمیزی و سرعت انجام عملیات می باشد. در این مقاله بیشتر به کاربرد این رده از دستگاه های مکانیزه در مراکز خرده فروشی اشاره می گردد.

تمرکز مالکان خرده فروش ها بر روی تمیزی مجموعه

تجهیزات نظافتی اسکرابرتمرکز مالکان خرده فروشی ها بر روی تمیزی مجموعه، فروشگاه را به یک مجموعه شیک و تمیز تبدیل می کند بطوریکه خریداران را به سمت خود جذب می نماید. کف این فروشگاه ها درگیر تماس روزانه کفش افرادی است که برای خرید یا حتی تفریح مراجعه می نمایند. آلودگی ها قبل از هر چیزی بر روی سطوح کف نمایان می شوند و بنابراین تمیز کردن آن ها باید بطور جدی و منظم در دستور کار قرار گیرد.

 

 

 

مزایای استفاده از تجهیزات نظافتی اسکرابر و جارو برقی

تجهیزات نظافتی جاروبرقیهمانطور که اشاره شد، تجهیزات نظافتی مکانیزه مانند اسکرابر جهت نظافت سطوح کف خرده فروشی ها کاملا کاربردی هستند. اسکرابر یا اسکرابر دارای یک سیستم برس زنی است که همراه با سیستم پاشش آب قادر است تا آلودگی سطوح کف را از بین ببرد. برس های این دستگاه با سرعت بالا بر روی سطح به چرخش در می آیند و جرم ها را از سطح جدا می نمایند. همچنین بخش مکش و خشک کن دستگاه متشکل از تی مکنده و موتور مکش، آلودگی ها را از روی سطح جمع نموده تا سطح سریعا خشک شود. یک فروشگاه با سطح تمیز، حس دلپذیری به مشتری ها می دهد و آن ها را به تبلیغ مجموعه در بین دوستان خود ترغیب می نماید. همچنین در زمان کار کردن اسکرابر ، اختلالی در رفت و آمد افراد ایجاد نمی شود و از حوادثی مانند سر خوردن افراد جلوگیری می گردد. جاروبرقی صنعتی دیگر تجهیز نظافتی است که برای نظافت کف فروشگاه ها و جمع آوری آلودگی ها قابل استفاده می باشد. جارو برقی دارای قدرت مکش عالی به خوبی نیاز مغازه ها یا یک مجموعه تجاری را برطرف می نماید. عملیات شستشوی کف با اسکرابر بعد از بکارگیری جاروبرقی باید انجام شود.

نکات مهم در مراقبت از خرده فروشی

تجهیزات نظافتی اسکرابربا رسیدن به فصول سرد سال، مالکان مراکز خرده فروشی با چالش های نظافتی مخصوصی مواجه می شوند. بنابراین نکاتی در بخش های مختلف این مجموعه ها باید مد نظر قرار گیرد. برف و آلودگی می تواند همراه با افراد وارد محیط مجموعه شود. برای جلوگیری از ورود این آلودگی ها به فروشگاه یک کفی در ورودی مجموعه باید قرار داده شود و از مشتری ها درخواست گردد که قبل از ورود کفش های خود را با آن تمیز کنند. همچنین تمام مسئولین خدمات مجموعه باید وظایف نظافتی را بطور کامل آموزش دیده باشند. یادگیری کامل کار با تجهیزات نظافتی و آموزش نحوه مدیریت وظایف و امور نظافتی در روز های شلوغ از دیگر اموری است که مسئولین خدمات مجموعه باید بطور کاملا فرا بگیرند. در نظر گرفتن اقدامات مشوقانه و پاداش برای کارمندان بخش نظافت نیز می تواند یک مشوق برای عملکرد صحیح و بدون نقص این نیرو ها جهت نظافت سطوح کف باشد. در زمان شلوغی فصلی فروشگاه، تنظیم دقیق شیفت های کاری در کنار تعیین زمان استراحت کافی برای نیرو های خدماتی از دیگر نکات مهم در جهت انجام صحیح امور نظافتی می باشد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: