در انتخاب یک سویپر صنعتی به چه مواردی باید توجه نمود؟

21 مرداد 1396

نظافت سطوح کف در هر محیط صنعتی، تجاری و .. دارای اهمیت است. تجهیزات دستی مانند جارو، جزء ابزار های قدیمی جهت جمع آوری زباله و خاک به حساب می آیند که استفاده از آن ها در عملیات نظافت، موجب اتلاف وقت قابل توجه نیروهای خدماتی گردیده و در محیط های وسیع کارایی لازم را ندارند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه های مکانیزه ای مانند سویپر تولید و عرضه می شوند که انجام سریع و دقیق امور نظافتی را تضمین می نمایند. قبل از خرید سوییپر صنعتی برای کسب و کار، نکات مهمی باید مد نظر قرار گیرد که در این مقاله به آن ها پرداخته می شود.

 

معرفی سویپر صنعتی

سویپر دستی

دستگاه سوییپر صنعتی، به منظور جمع آوری زباله و خاک از روی سطوح کف طراحی و تولید می شود. این دستگاه از برس های جانبی و مرکزی خود جهت جمع آوری آلودگی های سطوح کف استفاده می نماید. برس های جانبی وظیفه جمع آوری مواد و برس مرکزی وظیفه انتقال این مواد به داخل مخزن زباله را بر عهده دارند. در بعضی از مدل های جاروب خیابانی، سامانه مکشی بر روی برس های جانبی تعبیه شده که از انتشار گرد و خاک در محیط جلوگیری می نماید. سویپر ها، از نظر نحوه هدایت به دو دسته سوییپر دستی و خودرویی تقسیم می شوند. مدل های خودرویی به جهت سهولت کاربری و کارایی عملی بالا، در نظافت محیط های وسیع عملکرد موثرتری دارند. باتری و سوخت های فسیلی نیز انرژی مورد نیاز برای عملکرد مدل های مختلف جاروی خیابانی را تامین می نمایند.

 

مزایای استفاده از دستگاه سویپر

سویپر خودرویی

با انتخاب دستگاه سوییپر برای انجام عملیات نظافت در یک محیط صنعتی، تجاری و کسب و کار های مختلف، سطح به بهترین نحوه تمیز شده و آلودگی ها در مدت زمان کوتاه تری نسبت به شیوه های سنتی نظافت، جمع آوری می شوند. با توجه به عملکرد سریع و بی نقص اغلب مدل های این دستگاه، نیروی خدماتی کم تری جهت نظافت محیط مورد نیاز بوده و در نتیجه در هزینه های نظافتی صرفه جویی می گردد. با استفاده منظم از دستگاه سویپر، سلامت افراد حاضر در محیط تضمین شده و زباله های انباشته شده اختلالی در فرآیند های کاری ایجاد نخواهند کرد.

 

انتخاب دستگاه سوییپر مناسب

برای انتخاب یک سوییپر مناسب و متناسب با نیازهای نظافتی و شرایط کاری یک محیط معین، موارد زیر باید مورد توجه قرار گیرند:

 

منبع تغذیه دستگاه

سوییپر صنعتی

ساده ترین نوع سوییپر ها، سوییپر های مکانیکی هستند که برای عملکرد خود نیازمند نمی باشند. این سوییپر ها، از نیروی کاربر جهت چرخش برس ها و حرکت رو به جلو بهره می برند. بنابراین هیچگونه آلودگی ایجاد نمی کنند و در فضاهای باز و سرپوشیده قابل استفاده اند. سویپر های باتری دار دسته دیگری از سوییپر ها هستند که با استفاده از باتری های قابل شارژ، عمل می نمایند. این مدل از سوییپر ها، از قدرت نظافتی بالاتری نسبت به مدل های مکانیکی برخوردار هستند و در عین حال به دلیل بهره گیری از موتور الکتریکی، سازگار با محیط زیست می باشند. سویپر های دیزلی یا بنزینی نیز به دلیل تامین سوخت آسان، نسبت به مدل های باتری دار بیشتر در محیط های وسیع کاربردی هستند. البته بهتر است با توجه به مصرف سوخت، سویپر دیزلی یا بنزینی بیشتر در فضاهای باز کاربردی اند.

 

سویپر دستی یا خودرویی

جاروب خیابانی

همانطور که ذکر شد، هدایت سویپر، به دو صورت دستی و خودرویی امکان پذیر است. سوییپر دستی در مقایسه با روش های سنتی نظافت، موجب انجاما عملیات در مدت زمان کوتاه تری شده و در نتیجه خستگی کاربر را کاهش می دهد. مدل های با موتور جلوبرنده به دلیل عدم نیاز به هل دادن دستگاه، به میزان بیشتری در کاهش خستگی کاربر موثرند. سویپر دستی جهت انجام امور نظافتی روزانه سبک و در فضاهای باز و سرپوشیده کم وسعت بخصوص فضاهای دارای راهرو های باریک و موانع زیاد استفاده می شود. سویپر خودرویی، کارایی عملی بالاتر و پهنای نظافت عریض تری نسبت به مدل های دستی داشته و بیشتر جهت نظافت محیط های وسیع کاربرد دارد. کاربر به راحتی بر روی صندلی این دستگاه نشسته و بدون کم ترین خستگی سطح وسیعی را تمیز می نماید. بهره وری این دستگاه ها نیز تا ۶۰ درصد بیشتر از نمونه های دستی است. محیط های صنعتی بزرگ، مراکز تفریحی و فروشگاهی از جمله محیط های مناسب جهت استفاده از سویپر سرنشین دار هستند.

 

شرایط محیط

شرایط محیط کار دستگاه سوییپر

وسعت محیط و موانع موجود در مسیر حرکت سویپر، نقش مهمی در انتخاب یک جاروی خیابانی مناسب دارند. یک سویپر خودرویی بزرگ به دلیل دارا بودن مخزن زباله بزرگ و باتری هایی با ظرفیت بالا یا مخزن سوخت بزرگ، در بازه های زمانی طولانی تری بدون نیاز به تخلیه مخزن زباله ، شارژ باتری یا سوخت گیری مجدد قابل استفاده است. اما این دستگاه ممکن است جهت نظافت محیطی با موانع زیاد و راهرو های باریک مناسب نباشد. بنابراین قبل از خرید جاروی خیابانی می بایست عرض ورودی ها و راهرو ها، موانع موجود و شیب سطوح مد نظر قرار گیرد. سویپر سرنشین دار جهت عملکرد مناسب و سریع خود می بایست از قدرت مانور بالایی بهره ببرد. نکته دیگر در تناسب بین شرایط محیط با دستگاه، کارایی عملی سوییپر می باشد. بهتر است بعد از در نظر گرفتن موانع و عرض معابر، دستگاهی با کارایی متناسب با مساحت سطح مورد نظافت انتخاب شود. نکته آخر در این بخش، تناسب نوع سطح با برس سوییپر است. انتخاب برس مناسب می تواند علاوه بر کاهش فرسایش برس و افزایش طول عمر آن، در آسیب ندیدن سطوح کف موثر باشد.

 

سهولت کاربری

سوییپر

یکی از نکات مهم در مورد کاربران دستگاه سویپر، هزینه استخدام این افراد می باشد. ممکن است یک نیروی خدماتی ساعات زیادی را در طول روز مشغول نظافت باشد و تنها برای این کار حقوق بگیرد. اما اگر از سوییپر صنعتی مناسبی استفاده گردد، نیروی خدماتی می تواند برای کارهای دیگری نیز به خدمت گرفته شود. در نتیجه صاحبان کسب و کار های مختلف قادر خواهند بود تا در هزینه های خود صرفه جویی کنند. وجود یک کنترل پنل ساده بر روی دستگاه نیز می تواند در آموزش سریع کاربر موثر باشد.

 

سطح تعمیر و نگهداری

هنگام خرید یک سوییپر، کیفیت تولید و میزان مقاومت آن باید مورد توجه قرار گیرد. سوییپر انتخاب شده، باید ساخت شرکت های معتبر باشد، زیرا یک سویپر مقاوم با طراحی سخت صنعتی در اثر برخورد با موانع کم تر دچار آسیب می شود و در نتیجه  طول عمر بالایی خواهد داشت. امکان نظافت آسان برس ها و تعویض آن ها بدون نیاز به ابزار خاص، نگهداری سویپر ها را راحت تر نموده است.کاهش نیاز به تعویض قطعات و تعمیر و نگهداری دستگاه از مزایای دیگر خرید یک سویپر با کیفیت به حساب می آید.

 

لینک های مفید :

جاروب خیابانی : فهرستی از تجهیزات نظافتی

 

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: