استفاده از واترجت صنعتی برای سندبلاست

13 بهمن 1397

لایه برداری از روی سطوح در صنایع برای از بین بردن زنگ فلزات و پاکسازی سطوح انجام می گیرد. استفاده از روش سندبلاست یکی از راهکار هایی است که برای این گونه فرآیند ها بکار برده می شود. در این روش، مواد ساینده با فشار بر روی سطح پاشش می شوند تا پاکسازی سطح انجام گیرد. استفاده از آب پر فشار در کنار این روش که سندبلاست با آب نامیده می شود، می تواند از ایجاد آلودگی ها و گرد و خاک ناشی از سندبلاست با مواد ساینده جلوگیری کند. در این روش از یک دستگاه واترجت صنعتی و یک کیت مخصوص سندبلاست استفاده می شود.

تئوری کیت سندبلاست برای واترجت

کیت سندبلاست با آّبهمانطور که در ابتدای مقاله بیان شد، هدف از انجام سندبلاست از بین بردن ناصافی ها سطوح یا لایه برداری زنگ یا رنگ می باشد. در روش سندبلاست با آب که مزیت بیشتری نسبت به روش بدون آب فراهم می آورد، بایستی از دستگاه واترجت صنعتی همراه با کیت مخصوص استفاده نمود. واترجت صنعتی مناسب این عملیات باید حداقل ۲۵۰ بار فشار داشته باشد تا عملیات نتیجه مطلوبی را به کاربر بدهد. البته با آب دارای فشار پایین تر نیز می توان سند بلاست را انجام داد اما سرعت عملیات کاهش می یابد. در نتیجه در یک محیط صنعتی که عملیات سنگین زنگ بری مد نظر است، بایستی از واترجت صنعتی دارای فشار کاری حداقل ۲۵۰ بار استفاده نمود.

مکانیزم سند بلاست با آب

سندبلاست با آبدر روش سندبلاست با آب، علاوه بر واترجت، کیت مخصوص شامل نازل ویژه و شلنگ مکش ذرات ساینده مورد نیاز است. نازل سندبلاست دو ورودی دارد که یکی به لنس واترجت و دیگری به شلنگ مکش مواد ساینده که سمت دیگرش در داخل مخزن مواد ساینده است، متصل می شود. زمانیکه دستگاه روشن می گردد، آب با فشار از دستگاه خارج شده و بطور همزمان ماسه و یا ذرات ساینده بر روی سطح فرود می آیند. برخورد ماسه و آب بر روی سطح، سبب شکسته شدن پیوند بین لایه مورد نظر شده تا در نهایت لایه زنگ یا رنگ از سطح کنده شود.

مزایای استفاده از واتر سندبلاست

سند بلاست با واترجتروش حذف لایه های نامطلوب با سندبلاست و بوسیله دستگاه واترجت صنعتی، مزایای متعددی را موجب می شود. در این روش استفاده از ترکیب پر قدرت آب و مواد ساینده، سبب حذف کامل لایه نامطلوب می شود. همچنین این روش جایگزین مناسبی برای روش های قدیمی هزینه بر و پر زحمت می باشد. زمانیکه از آب خروجی از واترجت در حذف لایه نامطلوب استفاده می شود، هزینه و زحمت تمیز کاری در پایان عملیات به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. روش سندبلاست با آب نسبت به روش استفاده از آب به تنهایی میزان آب کمتری نیز مصرف می نماید. در نتیجه این روش سازگاری خوبی با محیط زیست دارد. در روش سندبلاست بدون آب، آلودگی ها و گرد و خاک در محیط پراکنده می شود که جمع کردن آن ها زحمت زیادی برای افراد دارد. اما زمانیکه در این روش از آب استفاده می شود، آب اجازه پراکنده شدن ماسه ها را نمی دهد.

 

در ویدئوی زیر فرآیند لایه برداری زنگ از روی سطح فلزات را با استفاده از واترجت صنعتی مشاهده می کنید.

 

 

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: