بعد از پایان کار با اسکرابر چه اقداماتی باید انجام داد؟

28 اردیبهشت 1397

نظافت حرفه ای و با کیفیت سطوح کف نیازمند استفاده از تجهیزات کارآمد و با طول عمر بالا می باشد. اسکرابر های صنعتی یکی از این تجهیزات هستند که با برس زنی سطح را تمیز می نمایند. این دستگاه ها دارای دستورالعمل های استفاده و نگهداری می باشند که رعایت آنها موجب افزایش طول عمر دستگاه و شستشوی بی نقص محیط می گردد. در این مقاله به اقدامات مهمی پرداخته می شود که باید در پایان کار با اسکرابر انجام گیرد.

 

بخش های مختلف اسکرابر صنعتی

اسکرابر صنعتیاسکرابر صنعتی دستگاهی مناسب برای شستشو و خشک کردن همزمان سطوح کف می باشد. این دستگاه در مدل های باتری دار، کابلی و بعضا دیزلی و بنزینی تولید می شود و بصورت دستی یا خودروی قابل هدایت است. اسکرابر برای شستشوی سطح از یک یا دو برس و سامانه پاشش آب و مواد شوینده بهره می برد. این دستگاه دارای دو مخزن جداگانه برای نگهداری آب تمیز و کثیف است تا آب کثیف جمع شده، منجر به آلودگی سطوح دیگر نشود. فرآیند خشک کردن سطح نیز بوسیله تی مکنده، موتور مکش و خرطومی مکش و همزمان با فرآیند شستشو انجام می گیرد.

 

 

ضرورت انجام اقدامات لازم بعد از پایان کار اسکرابر

اسکرابر صنعتیبعد از پایان کار با دستگاه اسکرابر، نیاز است تا اقداماتی انجام گیرد. بعضی از این اقدامات در راستای عملکرد بهتر دستگاه و بعضی از امور مهم در جهت امکان استفاده مجدد از آن هستند. در صورتیکه تعدادی از این اقدامات مانند بررسی تی مکنده انجام گیرد، دستگاه عملکرد بهتری داشته و طول عمر آن افزایش می یابد. به طبع عدم پیگیری منظم چنین اقداماتی، اختلال در عملکرد اسکرابر و آسیب دیدن سطح یا دستگاه را در پی خواهد داشت. همچنین انجام دادن بعضی دیگر از امور مانند تخلیه مخزن آب کثیف، از ضروریات استفاده مجدد از کف شوی می باشند.

 

 

اقدامات مهم در پایان کار با اسکرابر

بعد از پایان کار با اسکرابر ، بایستی دستگاه را خاموش نموده و در مدل های خودرویی، کلید بیرون آورده شود. سپس موارد زیر انجام گیرد :

۱-تخلیه مخزن آب کثیف : مخزن آب کثیف دستگاه در پایان عملیات روزانه، تا حد قابل توجهی پر می شود. بنابراین برای سهولت در جابجایی دستگاه در استفاده های بعدی و همچنین جلوگیری از اختلال در عملکرد آن، باید این مخزن را تخلیه نمود. این کار با قرار دادن شلنگ تخلیه در ورودی یک چاه و باز کردن درپوش آن قابل انجام است.

۲-تمیز کردن شناور : شناور مخزن بعد از پایان یک روز کاری، بایستی نظافت شود. کثیف بودن شناور در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد می کند.

۳-تمیز کردن مخزن و شلنگ تخلیه : جمع کردن آب آلوده موجب می شود تا دیواره های مخزن آب کثیف پس از تخلیه، دچار جرم و آلودگی گردد. این آلودگی ها بوی بدی ایجاد کرده و بنابراین مخزن آب کثیف باید بطور دقیق شستشو شود. همچنین گرفتگی های خرطومی شلنگ مکش باید به کمک یک شلنگ آب فشار قوی از بین بروند.

۴-بررسی درب مخزن : لاستیک درب مخزن باید بررسی و از سالم بودن آن اطمینان حاصل شود.

۵-بررسی و نظافت فیلتر موتور مکش : فیلتر موتور مکش تاثیر قابل توجهی بر روی عملکرد موتور مکنده دارد. این فیلتر باید بطور منظم بررسی و نظافت شود.

۶-بررسی و نظافت تی مکنده : لبه های لاستیک تی بعد از هر مرحله نظافت، باید بررسی گردند. این لبه ها در اثر تماس با سطح زمین، آلوده شده و به نظافت نیاز دارند. لاستیک های تی فرسوده باید جایگزین شوند.

۷- بررسی برس شستشو : برس شستشو ممکن است استوانه ای یا دیسکی باشد. هر دو مدل در اثر تماس با سطح زمین، آلودگی هایی را جمع آوری می نمایند که در مویی آن ها به دام می افتند. همچنین تماس سطح با سطح زمین ممکن است منجر به فرسایش برس ها شده و در نتیجه برس برس باید تعویض گردد.

۸-سایر امور هفتگی : دیگر امور مرتبط با نگهداری زمین شوی باید بطور هفتگی انجام شوند. این امور عبارتند از : بررسی و نظافت فیلتر آب، نظافت مخزن محلول شوینده و تعویض لاستیک تی فرسوده.

در ویدئو زیر نحوه نگهداری از اسکرابر باتری دار را مشاهده می کنید.

 

 

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: