راهکارهای ساده برای افزایش طول عمر اسکرابر

27 اسفند 1397

دستگاه اسکرابر ابزار تخصصی و حرفه ای شستشوی سطح زمین می باشد و هنگامی که به تازگی تهیه می شوند بهترین و بالاترین کارایی را ارائه می دهند. به منظور دوام کارایی بهینه کفشوی در هر زمان و برای سال های طولانی رعایت نکاتی اثربخش خواهد بود. این بدان معنا است که اگر به طور پیوسته دستگاه و اجزای مختلف آن مورد بررسی قرار گیرد، اسکرابر همواره حالت بهینه خود را حفظ می نماید. رسیدگی به دستگاه کفشور سبب می گردد فرآیند شستشو و خشک نمودن سطح زمین با کیفیتی فوق العاده انجام گیرد و علاوه بر آن میزان خرابی و استهلاک دستگاه به حداقل کاهش یابد. به این ترتیب طول عمر مفید اسکرابر افزایش چشمگیری داشته و هزینه های اضافی و غیر منطقی به بار نخواهد آمد. در ادامه به فاکتورهای لازم برای بررسی اسکرابر می پردازیم.

بازبینی اجرای گوناگون اسکرابر

دستگاه های اسکرابر یا کف شوی صنعتی دارای سه بخش اصلی یعنی سیستم برس زنی، سیستم مکش و دو مخزن آب تمیز و آب کثیف به صورت جداگانه می باشند. پس از هر بار استفاده از کفشور قطعات در دسترس باید به طور کامل بازبینی شوند و برای به کارگیری دوباره، دستگاه آماده گردد. بعد از به پایان رسیدن کار دستگاه، اسکرابر خاموش را باید در محیط مناسب، مسطح و بدون شیب قرار داد تا اجزای کفشوی به دقت بازبینی شود. اما چه بخش هایی از اسکرابر پس از استفاده بازبینی می شود؟

 

برس

سیستم برس زنی اسکرابر از یک یا دو برس تشکیل شده که به دلیل تماس مستقیم با سطح زمین و آلودگی می تواند کثیفی و زباله های ریز را درون الیاف خود نگه دارد. آلودگی های باقی مانده در میان برس با احتمال آسیب رساندن به سطح زمین همراه است و به همین دلیل نظافت برس اهمیت زیادی دارد. جداسازی و نصب برس اسکرابر آسان بوده و هنگامی که برس به دلیل فرسایش و یا تغییر نوع برس نیاز به تعویض داشته باشد و یا برای نظافت لازم است از کفشور خارج گردد، کاربر به راحتی می تواند برس را جدا نموده و دوباره آن را نصب نماید.

 

 

 

لاستیک تی

در بخش انتهایی اسکرابرها یک تی هلالی شکل ساخته شده از جنس لاستیک قرار دارد و هنگام حرکت کف شوی آب و شوینده ای که برای شستشوی مصرف گردیده، جمع آوری می کند. فرسودگی تی و یا نصب نادرست آن سبب خواهد شد آب باقی مانده روی سطح زمین به خوبی جمع نشود و رد آب باقی بماند. اما چنین مشکلی به سادگی قابل رفع می باشد؛ تی دارای دسترسی آسان بوده و کاربر پس از هر بار استفاده از اسکرابر صنعتی می تواند تی را خارج نموده و آلودگی های باقی مانده در آن را حذف کند. این کار علاوه بر این که از بر جای ماندن رد آب بر روی زمین جلوگیری می کند، سبب افزایش طول عمر تی نیز می گردد.

 

 

شیلنگ آب تمیز، آب کثیف و مکش

هر دستگاه اسکرابر دارای سه شیلنگ است که یکی نشانگر آب تمیز، یکی جهت هدایت آب کثیف به مخزن و دیگری برای تخلیه آب کثیف از مخزن به کار می رود. امکان گرفتگی و انسداد هر یک از این شیلنگ ها وجود دارد و این اتفاق عامل پارگی و عملکرد نادرست شیلنگ ها و در نهایت خرابی اسکرابر خواهد بود. پس از هر بار به کارگیری کفشوی کاربر شیلنگ ها را وارسی می کند تا ذرات جامد باقی مانده را تخلیه کند و در صورت مشاهده هر گونه پارگی و فرسایش شیلنگ تعویض گردد و این بدان معنا است که پیش از کاربرد مجدد دستگاه از سالم بودن تمامی قطعات آن باید اطمینان حاصل نمود. همانند برس و تی، شیلنگ ها دسترسی آسان دارند و کاربر خود می تواند شیلنگ های جدید را جایگزین نماید.

 

 

مخازن آب تمیز و کثیف

مخزن آب تمیز باید تمیز و بدون آلودگی باشد و هنگام شستشو آب و ماده شوینده به اندازه کافی در آن وجود داشته باشد. مخزن آب کثیف باید در پایان کار تخلیه شود و یا در صورت پر شدن در خلال شستشو حتماً تخلیه گردد. آب کثیف نباید به مدت طولانی درون مخزن باقی بماند زیرا سبب ایجاد بوی نامطبوع، پخش آلودگی و خرابی دستگاه می شود. پس از تخلیه مخزن آب کثیف شستشوی آن از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری به عمل می آورد. هم چنین فیلترهای دستگاه باید به دقت بررسی شوند، تمیز شوند و در صورت لزوم جایگزین گردند.

 

 

 

جهت مشاهده فهرست محصولات بر روی لینک زیر کلیک فرمایید.

اسکرابر

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: