علائم فرا رسیدن زمان رسیدگی به دستگاه اسکرابر صنعتی

30 بهمن 1396

دستگاه اسکرابر یک ابزار کارآمد نظافتی است که در بسیاری از محیط های وسیع صنعتی، تجاری، اداری، مسکونی به منظور شستشوی سطوح کف مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجا که سطوح کف در هر مکانی مستعد انواع آلودگی ها هستند لزوم نظافت این بخش ها بر هیچکس پوشیده نیست. اما چگونگی انجام نظافت واقعیتی است که دغدغه فکری بسیاری ازمدیران مراکز نام برده در سطح شهرها می باشد زیرا عوامل بسیاری همچون وسعت فضا، تردد بالای افراد و بعضاً ماشین آلات، فرآیند نظافت و شستشوی سطوح کف را دشوار می نماید. دستگاه های زمین شوی صنعتی با مرتفع نمودن عمده نیازهای نظافتی بسیاری از مشکلات نظافتی در مکانهای وسیع را نیز حل نموده اند. این دستگاه ها فرآیند شستشوی کف را به صورت کاملا مکانیزه به انجام می رسانند و جهت دستیابی به حداکثر بازده عملیاتی دستگاه، بازبینی و رسیدگی منظم به آن الزامی می باشد. علاوه بر این در برخی شرایط و با مشاهده بعضی نشانه ها زمان مناسب رسیدگی به دستگاه زمین شوی مشخص می گردد. در این مقاله برخی از این نشانه ها و علائم را شرح می دهیم.



نحوه عملکرد دستگاه اسکرابر

اسکرابربخش های اصلی دستگاه اسکرابر یا زمین شوی صنعتی شامل برس های دیسکی شکل، مخازن آب تمیز و کثیف، خرطومی مکش، تی هلالی شکل، چرخ و قسمت های مختلف دیگری می باشد. پس از روشن نمودن دستگاه، سامانه برس زنی شروع به فعالیت می نماید و با حرکت مداوم برس بر سطوح آلوده کف امکان جداسازی آلاینده ها از میان خلل و فرج کفپوش فراهم می آید که همزمان تی آب آلوده باقی مانده بر کفپوش را جمع آوری نموده و مستقیما به مخزن آب کثیف انتقال می دهد. عملکرد بهینه و مطلوب دستگاه با بازبینی منظم هر یک از بخش های نام برده حاصل می گردد.

 

 

نشتی آب و مواد شوینده از دستگاه در حالت توقف

اسکرابردستگاه اسکرابر عملیات شستشوی را همواره با استفاده از میزان مناسبی آب و مواد شوینده به انجام می رساند به گونه ای که ابتدا محلول رقیق آب و مواد شوینده بر برس ها پاشش می شود و امکان شستشوی بهینه سطح فراهم می گردد. اما گاهی حتی پس از توقف کامل دستگاه و خاموش بودن آن، کاربر شاهد خروج این محلول مایع از دستگاه اسکرابر می باشد. در این حالت دستگاه دچار نشتی شده است. در این حالت کاربر می تواند با بازبینی شلنگ انتقال دهنده آب و مواد شوینده از مخزن آب تمیز و محکم نمودن اتصالات آن از نشتی آب و مواد شوینده ممانعت نماید.

 

 

زمانبر شدن عملیات شستشوی توسط دستگاه کفشور

اسکرابریکی از مزایای ارزنده دستگاه اسکرابر امکان شستشوی سطوح کف در کوتاهترین زمان ممکن می باشد و بسیاری از افراد به دلیل ایجاد سرعت در امور نظافتی این تجهیزات را نسبت به شیوه های سنتی ترجیح می دهند. اما گاهی بروز مشکلاتی منجر به زمانبر شدن عملیات شستشوی با استفاده از دستگاه اسکرابر می شود. کاربر به راحتی قادر به حل اینگونه مشکلات می باشد. به عنوان مثال گاهی وجود شی خارجی بر روی برس از حرکت مناسب آن جل.وگیری می نماید. کاربر با جدا سازی برس و پاکسازی آن می تواند این مشکل را به راحتی بر طرف کند.

 

 

عدم شستشوی لکه ها و آلودگیها توسط دستگاه کفشور

اسکرابردستگاه کفشور یا اسکرابر از توان نظافتی بالایی برخوردار است و تنها با یکبار عبور آن از مقاطع آلوده کفپوش، محل مورد نظر به خوبی مورد نظافت قرار می گیرد. اما گاهی حتی با دوبار حرکت اسکرابر از روی آلاینده ها، اسکرابر همچنان آلودگی ها را بر سطح باقی می گذارد. در این حالت مشکلی در دستگاه وجود دارد که منجر به عملکرد نامناسب دستگاه شده است. مجموعه اقدامات پیشنهادی شامل بازبینی برس دستگاه و در صورت لزوم تعویض آن، استفاده از مواد شوینده با قدرت پاک کنندگی بالاو تنظیم فشار برس می باشد. کاربر با این اقدامات می تواند از آسیب های بیشتر به دستگاه نیز ممانعت نماید.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: