کاربرد دستگاه واترجت صنعتی در استادیوم های ورزشی

5 خرداد 1397

استادیوم ها از جمله مراکز عمومی پر طرفدار در سطح شهر ها به حساب می آیند که با مراجعه کنندگان بسیاری روبرو می شوند. صندلی ها، سکو ها و ردیف های بین آن ها، در پایان مسابقات، مملو از آلودگی ها و باقی مانده مواد غذایی است. کارکنان ورزشگاه ها اغلب این مواد و زباله ها را جمع آوری می کنند اما لکه های چسبیده به سطح یا صندلی ها نیازمند یک فرآیند شستشو می باشد. دستگاه واترجت صنعتی با پاشش آب پر فشار، این آلودگی ها را از بین برده و زیبایی خاصی به فضای استادیوم می دهد. در این مقاله کاربرد واترجت ها در بخش های مختلف استادیوم های ورزشی بررسی می شود.

 

انواع آلودگی در استادیوم ها

جمع آوری زباله در استادیومهمانطور که اشاره شد، آلودگی های چسبیده به کف زمین و صندلی ها، یکی از مواردی هستند که با استفاده از واترجت صنعتی از بین می روند. همچنین محل تردد افراد، پارکینگ ها، رختکن و پیست تارتان بوسیله این دستگاه شستشو و تمیز می شوند.

 

 

 

 

انتخاب واترجت مناسب برای استادیوم

شستن ورزشگاه با واترجتواترجت صنعتی در استادیوم ها اغلب برای دو کاربرد ذکر شده یعنی شستشوی کف و صندلی ها و تمیز کردن پیست تارتان مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه موجب افزایش سرعت نظافت شده و امر دشوار شستشوی صندلی ها و راهرو ها را تسهیل نموده است. برای هر دو کاربرد فشار کاری، منبع تغذیه و تجهیزات جانبی مخصوصی بکار می آید که در ادامه به آن ها اشاره می شود. مخزن آب بزرگ نیز در سرعت بخشی به فرآیند موثر است. طول شلنگ واترجت نیز باید به گونه ای باشد که در بین صندلی ها پیچ نخورد.

 

 

شستشوی صندلی ها و راهرو های ورزشگاه با واتر جت

دستگاه واترجت به دلیل پاشش آب با فشار قوی، ابزار ایده آلی برای شستن صندلی ها و راهرو های بین صندلی ها در ورزشگاه می باشد. همچنین مدل هایی از این دستگاه به راحتی در بین صندلی ها قابل جابجایی هستند. در ادامه به چند نکته در مورد این راهکار نظافتی اشاره می شود :

دسترسی

شستن سطح ورزشگاه با واترجتراهرو های باریک و صندلی ها به خوبی با­ دستگاه واترجت شستشو می شوند. البته انتخاب مدل دستگاه در این زمینه باید به گونه ای باشد که جابجایی آن در بین صندلی ها بدون دشواری انجام گیرد. قبل از شروع کار با کارواش فشار قوی ، بررسی ملزومات نظافت با آن تامین شود. مثلا اینکه زباله ها باید جمع آوری گردند که مانعی برای عملیات شستشو نباشند.

حضور تماشاچی و حجم آلودگی

تمیز کردن سطح بعد از یک مسابقه با حضور تماشاچیان زیاد، بسیار زمانبر تر از روز های معمولی خواهد بود. برای از بین بردن حجم بالای آلودگی های عمیق، واترجت آب گرم اثربخشی به مراتب بیشتری دارد.

منبع تغذیه

منبع تغذیه دستگاه های واترجت، سوخت دیزل یا جریان برق می باشد. به طبع برای شستشوی سطح صندلی و راهرو های سکو ها، دسترسی به پریز برق دشوار است و مدل های دیزلی این دستگاه بکار می آیند.

 

تمیز کردن دیوار های سکوی تماشاچی

دیوار های بتنی مرتفع در استادیوم های ورزشی، با افزودن تجهیزات مدرن و نو آورانه به واترجت صنعتی قابل شستشو هستند. نظافت این سطوح با توجه به دسترسی نا مناسب و مرتفع بودن، دشواری زیادی داشته اما استفاده از نازل دوار در کنار لنس تلسکوپی واترجت، این فرآیند را بسیار ساده می نماید.

 

شستن پیست تارتان

پیست تارتانپیست دو میدانی اطراف ورزشگاه ها، از جنس کفپوشی به نام تارتان می باشد. این کفپوش پلی اتیلنی دارای خاصیت ارتجاعی است تا ورزشکاران در زمان زمین خوردن، آسیبی نبینند. ذرات ریز آلوده به مرور زمان می توانند وارد سطح کفپوش شوند و در نتیجه قابلیت ارتجاعی بودن آن را کاهش دهند. بنابراین شستشوی منظم این سطوح، اهمیت ویژه ای پیدا می کند. استفاده از واترجت به همراه نازل زمین شوی، بهترین راه برای تمیز کردن این کفپوش ها می باشد. اثربخشی فوق العاده، کاهش زمان نظافت و هزینه های مرتبط با نیروی کار به همراه صرف انرژی نه چندان زیاد از مزایای استفاده از واترجت با نازل زمین شوی برای شستشوی پیست تارتان هستند.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: