لزوم استفاده از سوییپر و مکنده در صنایع غذایی

12 تیر 1396

صنایع غذایی به عنوان یکی از قدیمی ترین صنایع در جوامع بشری وظیفه تامین مواد غذایی مورد نیاز افراد جامعه را بر عهده داشته و از آنجایی که به واسطه تولید محصولات غذایی و خوراکی در تماس مستقیم با سلامت افراد جامعه می باشند، رعایت اصول و استاندارد های لازم بهداشتی، اصلی ترین رکن برای بقا و تداوم فعالیت این صنایع می باشد. نظافت و حذف آلاینده ها و ضایعات تولید شده در این گونه صنایع نه تنها موجب ارتقا سطوح بهداشتی محیط می شود بلکه تاثیر بسزایی در کیفیت محصولات تولیدی و افزایش عمر مفید دستگاه ها دارد. اهمیت رعایت اصول و استاندارد های بهداشتی محیط مانع از به کار گیری شیوه های سنتی و دستی در چنین محیط های می گردد، از این رو بهترین گزینه، استفاده از تجهیزات صنعتی و مکانیزه ایی چون دستگاه های جاروبرقی صنعتی و سوییپر ها می باشند که نظافت موثر و با کیفیت سطوح را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهند.



لزوم نظافت در صنایع غذایی

سویپر یا سوییپرهمان طور که پیش تر اشاره شد، صنایع غذایی به واسطه تولید محصولات غذایی و خوراکی ارتباط مستقیمی با سلامت افراد جامعه داشته و از این رو به سطوح استاندارد بالایی نیاز دارند. نشست و ماندگاری ذرات ریز گرد و غبار و مواد پودری بر روی تجهیزات و سطوح کف نه تنها جلوه های بصری و استاندار های بهداشتی محیط را کاهش می دهد بلکه می تواند با نفوذ به بخش های داخلی دستگاه ها موجب کاهش عمر مفید آنها گردد. از سوی دیگر صرف نظر از ماهیت اشتعال زا بودن برخی از آلاینده ها در خطوط تولید یا انبار صنایع غذایی، نشست ذرات ریز گرد غبار بر روی محصولات تولیدی تاثیر چشم گیری در کاهش کیفیت محصولات و در نهایت کاهش سود آوری کسب و کار دارد. با توجه به اهمیت حذف موثر گرد و غبار، نظافت و حذف موثر آلاینده ها از چنین محیط های تنها با استفاده از تجهیزات صنعتی امکان پذیر می باشد.

استفاده از سوییپر  صنعتی در نظافت انبار صنایع غذایی

سویپر یا سوییپرسوییپر ها دستگاه ها ی مکانیزه ایی برای جمع آوری آلاینده های ریز و درشت می باشند که با استفاده از سیستم برس زنی تمامی آلاینده ها را از محیط جمع آوری نموده و حذف می نمایند. این دستگاه ها معمولا مجهز به یک یا دو برس دیسکی کناری می باشند که با استفاده از حرکت دورانی تمامی آلاینده ها را به بخش میانی دستگاه هدایت می نماید. آلاینده های جمع آوری شده در بخش میانی با استفاده از چرخش عقب گرد برس رولی مرکزی به داخل مخزن زباله منتقل می شوند. سوییپر ها به واسطه استفاده از سیستم مکش بر روی برس های جانبی مانع از انتشار ذرات ریز گرد و غبار ناشی از سیستم برس زنی در محیط می شوند.

مزایای استفاده از سویپر در نظافت

سوییپر یا سویپرسوییپر ها به واسطه استفاده از سیستم های مکانیزه سرعت عملیات نظافت را در مقایسه با شیوه های سنتی به میزان قابل ملاحظه ایی کاهش می دهند. سوییپر ها به واسطه پهنای کاری بالای دستگاه، تاثیر بسزایی در کاهش زمان و تعداد نیروی خدماتی داشته و از این رو موجب افزایش بهره وری می گردند. دستگاه های سوییپر به منظور استفاده فضا های سر پوشیده و محیط هایی با حساسیت بهداشتی بالا مانند خطوط تولید و انبار صنایع غذایی در مدل های باتری دار تولید و به بازار عرضه می شوند. سوییپر تجهیزات مقاومی می باشند که برای انجام نظافت های سنگین صنعتی تولید شده و از این رو مقاومت بالایی در شرایط سخت کاری دارند.

 

استفاده از جاروبرقی صنعتی در صنایع غذایی

سوییر و جاروبرقی صنعتیمکنده ها به واسطه ایجاد فشار منفی در مخزن دستگاه موجب مکش و انتقال ذرات آلاینده به داخل مخزن می شوند. مکنده ها علاوه بر جمع آوری ضایعات می توانند برای انتقال و جا به جایی مواد ریز و پودری در خطوط تولید و انبار ها نیز به کار روند. نمونه های ضد انفجار این دستگاه ها کاربرد گسترده ایی در جمع آوری ذرات ریز، پودری و اشتعال زا دارند.. علاوه بر این، مکنده های صنعتی تولید شده برای نظافت صنایع غذایی، علاوه بر جمع اوری مواد خشک می توانند مایعات را نیز جمع آوری نمایند. از دیگر ویژگی های این مکنده ها می توان به جداسازی مایعات و جامعات اشاره نمود.

 

مزایای استفاده از مکنده در صنایع غذایی

سوییپر صنعتی و مکنده صنعتیتجهیز دستگاه های مکنده به نازل های متنوع امکان دسترسی و نظافت نقاط دور از دسترس را برای کاربر فراهم می نمایند. جمع آوری ذرات گرد و غبار از گوشه و کنار ها مانع از رشد حشرات و جانداران ریز موذی شده و در نتیجه ارتقا سطوح بهداشتی و سلامت محیط را در پی دارد.
 

لینک های مفید:

سویپر : فهرست محصولات

مکنده صنعتی : فهرست محصولات

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: