نظافت ترمینال با دستگاه های نظافت صنعتی

11 اسفند 1397

ترمینال ها و پایانه ها در طول شبانه روز با میزان تردد قابل توجهی روبرو هستند. در این مکان های عمومی سالن های انتظار با تردد افراد و جابجایی چمدان ها دچار آلودگی می شود. همچنین پارکینگ ها و ورودی محوطه نیازمند نظافت منظم و دقیق هستند. استفاده از تجهیزات نظافتی مانند اسکرابر صنعتی و سوییپر از راهکارهای نظافتی جدید برای تسهیل در فرآیند نظافت ترمینال می باشد. در این مقاله راهکار های نظافت مکانیزه ترمینال ها مورد بررسی قرار می گیرد.

شستشو و نظافت سطوح کف با اسکرابر

اسکرابر صنعتی نظافت ترمینالدر ترمینال ها شامل نظافت سالن های انتظار، راهرو ها و سکو های محل سوار شدن مسافران می شود. تردد بالا علاوه بر آلوده تر کردن سطوح کف، نیاز به شستشوی منظم تر را بیشتر می کند. اسکرابر صنعتی با توجه به وسعت سالن ها و لزوم شستشوی روزانه کف در ترمینال ها کاربرد دارد. این دستگاه فرآیند نظافت را بصورت مکانیزه و بوسیله برس های شستشو انجام می دهد. عملکرد و حرکت این دستگاه در محیط بخصوص در مدل های خودرویی به گونه ای است که مزاحمتی برای تردد افراد ایجاد نمی شود. همچنین اسکرابر ها با تی مکش و موتور مکنده قادر به جمع آوری آب بلافاصله بعد از فرآیند شستشوی هستند. در نتیجه در حین تردد افراد در ترمینال در نزدیکی دستگاه در حال کار، رد پایی برجای نمی ماند. اسکرابر مناسب برای ترمینال ها معمولا نمونه های دستی یا خودرویی مدل های باتری دار می باشد. مدل های باتری دار کابلی همراه خود ندارند و برای شستشوی محیط وسیع ترمینال مناسب ترند. انتخاب بین مدل های دستی و خودرویی بستگی به مساحت مورد نظر و کارایی دستگاه اسکرابر دارد.

نظافت محوطه ها با سوییپر

بخشی از خدمات نظافت در ترمینال ها به نظافت محوطه یا پارکینگ اختصاص دارد. این دسته از فرآیند های نظافت با توجه به وسیع بودن محوطه ها با استفاده از ابزار های دستی ممکن نیست. دستگاه نظافتی سوییپر صنعتی جایگزین مناسبی برای ابزار ها و روش های سنتی در محوطه ترمینال ها می باشد. سویپر دارای دو برس نظافتی جانبی است که زباله ها را جمع کرده تا توسط برس مرکزی دستگاه به داخل مخزن منتقل شوند. سیستم فیلتراسیون قوی، موتور قدرتمند و برس های پر قدرت از ویژگی های یک سوییپر مناسب و کارآمد می باشد.

شستشوی نما با واترجت

نماشویی با واترجتسبک های جدید ساخت و طراحی ترمینال ها به گونه ای است که از شیشه های تمام قد سایر بزرگ در نمای بیرونی استفاده می شود. این سبک طراحی موجب شده تا یک بخش دیگر به فرآیند نظافتی پایانه ها اضافه شود. شیشه ها در اثر نزولات آسمانی و گرد و غبار معلق در هوا آلوده می گردند و بنابراین نیازمند شستشو هستند. شستشوی نما و شیشه پایانه ها با توجه به سطح وسیع آن ها و خطرات ناشی از قرار گرفتن کاربر در ارتفاع بوسیله روش های دستی قابل انجام نیست. بنابراین استفاده از دستگاه های واترجت صنعتی جایگزین روش دستی و استفاده از تجیهزاتی مانند داربست شده است. واترجت ها قابل تجهیز به لنس های بلند هستند تا عملیات شستشوی از سطح زمین و با ایمنی کامل انجام شود. همچنین آب پر فشار خروجی از واترجت ها در حذف آلودگی سطح شیشه موثر است.

نظافت پایانه با جاروی برقی

بخشی از عملیات نظافت در فضای داخلی پایانه ها شامل جمع آوری گرد و غبار و زباله های ریز می باشد. این آلودگی ها بایستی پیش از بکارگیری دستگاه اسکرابر صنعتی ، جمع آوری شوند تا فرآیند نظافت به درستی انجام گیرد. جاروبرقی صنعتی یکی از این دستگاه های مناسب می باشد که برای نظافت بخش های داخلی کم وسعت و پله برقی ها بکار می آیند. افزودن نازل ثابت به جاروبرقی صنعتی می تواند موجب تسهیل در جمع آوری آلودگی ها شود.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: