چه نکاتی قبل از خرید شلنگ واترجت باید مد نظر قرار گیرد؟

11 آذر 1396

واتر جت صنعتی یا شوینده فشار قوی یکی از دستگاه های نظافتی پر کاربرد جهت شستشوی سطوح کف و قطعات و تجهیزات به حساب می آید. یکی از بخش های مهم این دستگاه ، شلنگ فشار قوی می باشد که انتخاب مناسب آن ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مقاله قصد داریم تا به معیار های انتخاب یک شلنگ واترجت بپردازیم.

 

معرفی دستگاه واترجت

شلنگ واترجت صنعتیواترجت ، دستگاهی است که از آب پر فشار به منظور رفع آلودگی ها بهره می برد. این دستگاه، ابتدا آبی را که از منبع ورودی می گیرد، به داخل پمپ خود می فرستد. پمپ فشار قوی ، فشار آب را افزایش می دهد تا قدرت از بین برندگی آلودگی ها فراهم شود. آب خروجی از پمپ، به داخل شلنگ فشار قوی می رود و از آنجا به لنس و نازل انتقال می یابد. پاشش آب پر فشار از واتر جت ها ، عاملی جهت از بین بردن آلودگی هاست. واتر جت آب سرد و گرم و واتر جت دیزلی، الکتریکی و بنزینی انواع مختلف این دستگاه ها هستند.

 

 

شلنگ واتر جت و نکات مهم قبل از خرید آن

طول شلنگ واتر جتیکی از بخش های مهم واترجت شلنگ آن می باشد. شلنگ ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند و قطر، طول و اتصالات آن ها با هم متفاوت است. انتخاب مناسب شلنگ واتر جت ، موجب طول عمر بالای ان و مقاومت در برابر ترک و نشت می گردد. ابتدا باید بررسی کنید شلنگ مد نظر شما ، از چه جنسی باشد و طول آن بتواند وسعت محیط مورد نظر را پوشش دهد. در ادامه معیار های مهم جهت انتخاب شلنگ کارواش صنعتی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

طول شلنگ

در صورتی که سطح مورد شستشو وسیع باشد، شلنگی با طول بزرگ انتخاب کنید و اگر سطح کم وسعتی دارید، از شلنگ با طول کم تری استفاده نمایید. توجه کنید که نگهداری یک شلنگ بلند در یک محیط کم وسعت ، مشکل ساز بوده و قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. اگر واترجت شما ، از نوع الکتریکی است ، جابجایی آن یک مشکل به حساب می آید. در این مورد ، استفاده از یک شلنگ بلند پیشنهاد می شود. بر عکس برای واترجت بنزینی یا گازوئیلی که به آسانی قابل حمل و نقل هستند، استفاده از یک شلنگ با طول کم کفایت می کند. شلنگ های واتر جت ، طولی بین ۵ تا حدود۲۰ متر دارند.

 

قطر شلنگ کارواش صنعتی

قطر شلنگ کارواش صنعتیواترجت های مختلف، شلنگ هایی با قطر متفاوت دارند. قبل از خرید شلنگ ، باید به قطر شلنگ استفاده شده در دستگاه خود توجه کنید. شلنگ های با قطر مختلف بر روی همه دستگاه ها قابل نصب نیستند. کوچکترین قطر شلنگ واترجت ها ، در حدود ۶ میلی متر می باشد که برای فشار کاری حدود ۱۹۰ بار مناسب اند. برای اینکه افت فشار کمی در خروجی دستگاه مشاهده شود، باید قطر شلنگ براساس دبی خروجی تعیین شود.

 

 

جنس شلنگ

بیشتر شلنگ هایی که برای واترجت ها در دسترس هستند ، از جنس PVC،  لاستیک و پلی اورتان می باشند. شلنگ های پلاستیکی PVC دارای ساختار محکمی بوده و به سختی خم می شوند. شلنگ های لاستیکی انعطاف پذیری بوده اما کمی سنگین هستند. این شلنگ ها برای حمل و نقل کاربر را دچار مشکل می نمایند. شلنگ پلی اورتان ، از جنس فولاد ضد زنگ بافته شه با پلاستیک ساخته شده و به آسانی خم می شود. این شلنگ ها بهترین نوع شلنگ واترجت هستند چراکه هم دارای استحکام بالایی هستند و هم انعطاف پذیری بالایی دارند.

 

اتصالات شلنگ

اتصالات شلنگ واترجتشلنگ فشار قوی ، از یک طرف به دستگاه و از طرف دیگر به تفنگی پاشش آب متصل می گردد. بنابراین قبل از خرید شلنگ واترجت حتما باید بررسی کنید که نوع اتصالات دستگاه شما چگونه است. بررسی نری یا مادگی اتصالات تفنگی نیز می بایست مد نظر قرار گیرد. انتخاب اتصالات مناسب برای شلنگ واتر جت ، اطمینان کار را بالا برده و احتمال جدا شدن ناگهانی شلنگ را به حداقل می رساند.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: