نحوه استفاده مناسب و ایمن از دستگاه سویپر

2 فروردین 1396

سوییپر ها در محیط های صنعتی، تجاری، شهری و حتی اداری و برای نظافت محوطه و بخش های بیرونی و داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها با توجه به ساختار مکانیزه و عملکرد مناسب، امر نظافت و جمع آوری زباله و خاک را در زمان کم و با کیفیت خوب انجام می دهند. سویپر ها که با توجه به نحوه هدایت به دو دسته دستی و سرنشین دار تقسیم می شود، مزایای متعددی در کاربرد های مختلف دارند. البته در صورتی می توان از مزایای سویپر بهره برد که نحوه استفاده درست از دستگاه و نگهداری و نظافت آن به درستی صورت پذیرد.

 

سویپر و انواع مختلف آن

نظافت سالن ورزشی با سویپرجاروی محوطه برای جمع آوری زباله و خاک از سطح، از برس های کناری خود بهره برده و برای انتقال آن ها به مخزن از یک برس مرکزی استفاده می نماید. جهت چرخش برس مرکزی اهمیت بالایی در نحوه پر شدن مخزن دارد بطوریکه چرخش آن در خلاف جهت عقربه های ساعت، می تواند زباله ها را از بالا به مخزن انتقال داده و آنرا تقریبا بطور کامل پر نماید. همچنین بیشتر مدل های این دستگاه، از سیستم مکش گرد و غبار بهره برده تا گرد و خاک در محیط منتشر نشود. سویپر های دستی بصورت مکانیکی یا بوسیله موتور جلوبرنده حرکت می نمایند. این دستگاه ها که بسیار آسان تر از جاروی دستی قابل استفاده اند، برای جمع آوری کاغذ، چوب، علف و دیگر زباله ها بکار می روند. مدل های دستی باتری دار که مجهز به موتور جلوبرنده هستند، سرعت بیشتر و دقت بالاتری در نظافت سطح دارند. سویپر های خودرویی نیز با باتری یا سوخت های فسیلی کار می نمایند. این مدل ها برای نظافت محیط های وسیع های بزرگی چون فروشکاه ها و مراکز خرید استفاده می شوند. مدل های بزرگ تر و پیشرفته تر نیز در نظافت محیط های صنعتی بکار می روند.

 

راه اندازی سوییپر

استفاده از سویپر در نظافت محیط های صنعتیبعد از خرید یک سویپر، کاربر می بایست با نحوه کار دستگاه آشنا شود. عدم آموزش کاربر، می تواند موجب آسیب های جدی به کاربر و حتی دستگاه شود. صنایعی که سیستم نظافتی خود را بهبود بخشیده و سویپر استفاده می نمایند، این امر را با دقت بیشتری باید انجام دهند. در وهله اول مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه، اهمیت دارد. کمک گرفتن از افرادی که قبلا از آن استفاده کرده اند و یا افراد متخصص شرکت ارائه دهنده دستگاه نیز برای راه اندازی بهتر سوییپر موثر است. در مرحله بعد، به منظور بررسی و مشاهده عملکرد این جاروب خیابانی ، آنرا بر روی یک سطح مشخص حرکت داده و عملکرد آن را در جمع آوری زباله مشاهده نمایید. بعلاوه حرکت در پیچ ها و دور زدن را تمرین کرده تا با نحوه عملکرد آن آشنا شده و در عملیات های بعدی دچار آسیب احتمالی نشوید.

 

استفاده مناسب و صحیح از سوییپر

سهولت تخلیه مخزن سوییپردر طول فرآیند نظافت سطح، کاربر باید ابتدا هرگونه مانع و یا زباله حجیم که ممکن است در راه دستگاه قرار گیرد را جمع نماید. برای نمونه های باتری دار نیز نگهداری از باتری می بایست مد نظر قرار گیرد. معمولا سوییپر ها دارای باتری هایی با شارژدهی چند ساعت می باشند. همچنین کاربر بهتر است از پر بودن شارژ باتری قبل از شروع کار مطمئن شود تا در وقت خود صرفه جویی نماید. در نمونه های سرنشین داری که از سوخت فسیلی استفاده می نمایند، پر کردن مخزن سوخت قبل از شروع نظافت، از ایجاد وقفه در کار جلوگیری می نماید. در نمونه های خودرویی برای افزایش دقت جاروب نمودن محیط و سهولت کاربر، قبل از شروع کار صندلی کاربر تنظیم شود. بعد از هر مرحله عملیات جاروب سطح نیز، می بایست برس های دستگاه به خوبی نظافت شود تا طول عمر آن ها افزایش یافته و زباله ها بهتر جمع آوری شوند. همچنین بهتر است کاربر مخزن را تخلیه نماید تا سویپر سبک تر شده و عملیات با سهولت بیشتری صورت پذیرد.

 

رعایت نکات ایمنی در حین استفاده از سوییپر

سهولت استفاده از سوییپر دستیبرای استفاده از سوییپر های دستی و خودرویی، رعایت نکات ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است. در سویپر دستی کاربر به رعایت نکته خاصی نیاز نداشته و فقط می بایست به چگونگی کنترل و حرکت دستگاه و استفاده از آن مسلط باشد. در مورد سوییپر خودرویی، موانع و آلودگی های حجیم که ممکن است موجب اختلال در حرکت و آسیب به دستگاه یا کاربر شود، باید جمع آوری شوند. حرکت آرام و با سرعت مطمئن، حرکت با دقت بر روی سطوح ناهموار و شیبدار و پیچیدن با سرعت آهسته نیز می بایست در دستور کار افراد قرار گیرد. در صورت عدم رعایت این موارد احتمال آسیب های شدید به کاربر وجود خواهد داشت. تنظیم مناسب صندلی کاربر نیز با بهبود دید کاربر و سهولت کنترل دستگاه، از احتمال برخورد آن با موانع جلوگیری می نماید.

لینک های مفید:

سوییپر صنعتی : فهرست محصولات

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: