آیا استفاده از واترجت صنعتی در فضاهای داخلی ایمن است؟

4 خرداد 1398

شستشوی سطوح کثیف و آلوده تنها به محوطه های بیرونی فروشگاه ها و مراکز مختلف محدود نمی شود. فضاهای سرپوشیده و داخلی مانند داخل فروشگاه ها، آشپزخانه ها و دیگر بخش ها به ابزار ها و تجهیزاتی جهت تمیز کردن سطوح نیازمند هستند. عدم توجه به تمیز کردن دقیق و صحیح سطوح کف و تجهیزات در مثلا آشپزخانه های صنعتی موجب رشد باکتری ها و کاهش سطح بهداشت محیط می شود. دستگاه واترجت صنعتی یکی از تجهیزات نظافتی کارآمد به حساب می آید که برای شستن تجهیزات مختلف و سطوح کف مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه از آب پر فشار و تجهیزات جانبی مخصوص برای حذف آلودگی ها بهره می برد. در این مقاله کاربرد های واترجت صنعتی در محیط های داخلی و سرپوشیده و اصول استفاده ایمن از این دستگاه مورد بررسی قرار می گیرد.

دستورالعمل های ایمنی برای استفاده از واترجت در فضاهای سرپوشیده

ایمنی واترجتآب پر فشار خروجی از دستگاه واترجت صنعتی در صورت عدم رعایت فاصله مناسب با سطح آلوده یا عدم رعایت اصول ایمنی ممکن است آسیب هایی را در پی داشته باشد. هنگام استفاده از واتر جت در فضاهای داخلی، رعایت اقدامات احتیاطی اهمیت بیشتری می یابد. بکارگیری این دستگاه در فضاهای محدود به برنامه ریزی و آماده سازی دقیق محیط نیاز دارد. پیروی از دستورالعمل های تولید کننده دستگاه و پوشیدن تجهیزات ایمنی مانند دستکش و لباس مناسب در این زمینه مورد توجه است. همچنین برای افزایش سطح ایمنی، پوشاندن پریز های برق و جمع آوری هرگونه مواد خطرناک و اشتعال زا از محیط ضرورت دارد.

 

نحوه شستشوی سطوح کف در محیط داخلی با واترجت

به منظور جلوگیری از ایجاد آسیب های احتمالی به وسایل و سطوح کف آلوده، ابتدا باید فرآیند شستشو با دستگاه واترجت را در یک بخش کوچک محیط داخلی تست کنید. سپس دستگاه را به محل مورد نظر ببرید و با انتخاب یک نازل با قدرت پایین (زاویه های بزرگ) فرآیند شستشو را آغاز نمایید. همچنین در محیط شرایطی را فراهم کنید تا آب آلوده در اثر عملکرد دستگاه، انباشته نشده و به چاه یا خروجی هدایت گردد.

 

شستن تعمیرگاه خودرو با واترجت

واترجت صنعتیمراکز حرفه ای و مدرن تعمیر کننده خودرو ها برای شستن داخل مغازه به دستگاه واترجت صنعتی نیازمندند. حذف روغن و گریس بر جای مانده بر روی سطوح کف و تجهیزات این مغازه ها بطور موثر با آب گرم خروجی از دستگاه واترجت صنعتی از بین می روند. قبل از شروع کار واترجت ، ایجاد تهویه مناسب در محیط کار دستگاه و حذف مواد خطرناک و اشتعال زا بایستی در دستور کار قرار گیرند. استفاده از تجهیزات ایمنی مانند عینک و لباس محافظ به همراه خارج کردن خودرو ها از تعمیرگاه موجب افزایش ایمنی و عملکرد آسان واترجت می شود.

 

شستشوی تجهیزات آشپزخانه با واترجت صنعتی

رستوران ها و دیگر مراکز سرو غذا به منظور حفظ تمیزی تجهیزات آشپزخانه به دستگاه واترجت صنعتی نیاز دارند. در این بخش از مراکز سرو غذا، عناصر خطرناکی وجود دارند که برای استفاده از واترجت صنعتی بایستی احتیاط نمود. روغن، چربی و سوختگی های دیگ ها و دیگر تجهیزات این آشپزخانه ها با آب پر فشار ( ترجیحا آب گرم) خروجی از واترجت ها از بین می روند.

 

هشدار ها قبل از استفاده از واترجت در محیط های داخلی

واترجت صنعتیدستگاه واترجت صنعتی یک ابزار قدرتمند به حساب می آید و بنابراین بایستی با دقت مورد استفاده قرار گیرد. کاربرد های واترجت در فضاهای داخلی از حذف کپک ها تا مهیا کردن سطوح برای نقاشی و شستشوی استخر ها را در بر می گیرد. اما در تمامی این موارد کاربر باید محدودیت های مربوط به تجهیزات فشار قوی و این کاربرد ها مد نظر قرار دهد. بنابرین انتخاب دستگاه واترجت صنعتی در بخش های داخلی باید با توجه به کاربرد مور نظر و با مشورت افراد متخصص صورت گیرد. در بین واترجت های صنعتی مدل های الکتریکی برای محیط های داخلی مناسب هستند و مدل های دیزلی یا بنزینی برای فضاهای بسته پیشنهاد نمی شوند.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: