کاربرد مکنده صنعتی در صنایع غذایی

24 شهریور 1397

تضمین ایمنی غذا به یک هماهنگی در سرتاسر بخش های تامین غذا از تولید کننده تا خرده فروشان نیاز دارد. در تمامی این سطوح، رعایت مسائل بهداشتی در جلوگیری از گسترش آلودگی موثر است. استفاده از مکنده صنعتی در این بخش ها مانند صنایع غذایی بطور چشمگیری موجب حفظ آلودگی محیط می گردد. در این مقاله در ارتباط با چگونگی عملکرد مکنده صنعتی در این صنایع و انواع مدل های این دستگاه بیشتر توضیح داده می شود.

 

مکنده صنعتی چگونه موجب بهبود سطح ایمنی و بهداشت مواد غذایی می شود؟

مکنده صنعتیدستگاه مکنده صنعتی یک دستگاه نظافتی پر کاربرد در صنایع مختلف می باشد. این دستگاه اغلب برای افزایش ایمنی در کارخانجات و صنایع و اهدافی مانند جلوگیری از خطر انفجار گرد و غبار احتراقی استفاده می شود. البته یک مکنده می تواند نقش مهمی را در ایمنی صنایع غذایی ایفا کند. این دستگاه نظافت مکان هایی با دسترسی دشوار مانند دریچه های هوا و بالای تجهیزات را دشوار می نماید.

 

 

 

مکنده صنعتی چگونه به حذف ذرات آلرژی زا کمک می کنند؟

مکنده صنایع غذاییبر طبق گزارش ها، آلرژی های ناشی از مواد غذایی موجب ضرورت انجام مراقبت های پزشکی برای ۲۰۰ هزار نفر در سال می شود. برای حفظ محیط تولید صنایع غذایی به دور از آلرژی، نیاز است تا مواد آلرژی زا بطور کامل جمع آوری شوند. این کار بوسیله یک مکنده صنعتی کارآمد مجهز به فیلتر های ایمنی انجام می گیرد. چنین دستگاهی علاوه بر حذف آلودگی ها، از انتشار آن ها در محیط جلوگیری می نماید.

 

 

 

انتخاب بهترین مکنده صنعتی

مکنده صنعتی حتی در صورت وجود ایمنی غذا و استاندارد های کیفی در محل، هنوز هم خطراتی در اثر گسترش آلودگی بخاطر نظافت سطح با تی و دیگر تجهیزات وجود دارد. اما ایجاد یک برنامه دقیق نظافتی با انتخاب یک مکنده صنعتی مناسب می تواند تفاوتی چشم گیر در این زمینه ایجاد کند. مدل های مختلفی از مکنده صنعتی برای چنین کاربرد هایی در دسترس هستند که در این بهترین آن ها مدلی است که دارای چند ویژگی مهم باشد. فیلتر هپا و اولپا یکی از تجهیزاتی است که باید همراه مکنده باشد تا ذرات ریز به دام افتاده و از بازگشت آن ها به محیط نیز جلوگیری شود. ویژگی دیگر طراحی ماژولار جاروبرقی است که امکان نظافت سریع و آسان را فراهم می نماید. در محیط های انفجاری نیز استفاده از جاروبرقی صنعتی ضد انفجار کاربردی است. بعضی تجهیزات جانبی مانند نازل های کد گذاری شده مخصوص، خرطومی و فیلتر nomex مقاوم در برابر دمای بالا برای صنایع غذایی قابل استفاده هستند. همچنین سیستم فیلتراسیون خودکار برای کاهش زمان و زحمت کاربر جهت تمیز کردن فیلتر پیشنهاد می شود.

چند مدل جاروبرقی صنعتی پر کاربرد در صنایع غذایی

مکندهشرکت نیلفیسک ارائه دهنده مدل های متنوع و کاربردی دستگاه های نظافتی صنعتی از جمله مکنده می باشد. این شرکت چند مدل از دستگاه های خود را به گونه طراحی کرده که مناسب نظافت صنایع غذایی هستند. جاروبرقی های سری VHT یکی از این مدل ها هستند که برای جمع آوری حجم بالایی از دانه های قهوه، آرد و شکر مناسب می باشند. این جاروهای ضد انفجار با برخورداری از سیستم فیلتراسیون قوی و خاصیت ضد انفجاری، ایمنی جمع آوری مواد اتلاف شده در صنایع غذایی را تضمین می کنند. مکنده انتقال مواد نسل دیگری از این دستگاه هاست که مخصوص انتقال ایمن حجم بالایی از مواد اولیه از یک بخش به بخش دیگر هستند. برای نظافت داخل فر های پر حرارت نیز استفاده از فیلتر NOMEX ضرورت دارد. این فیلتر ها با طیف گسترده ای از مکنده های صنعتی سازگار می باشند و قادر به جمع آوری موادی با حرارت ۲۴۰ درجه نیز هستند.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: