کاربرد دستگاه های نظافت صنعتی در کارخانجات تولید شیشه

15 دی 1397

مکنده صنعتی از جمله تجهیزاتی است که در نظافت و تمیز کردن کارخانجات و صنایع تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در کارخانجات تولید شیشه در بخش های مختلف کاربرد دارد. در این صنایع تولیدی، حجم قابل توجهی از مواد پودری مورد استفاده قرار می گیرند. گرد و غبار ناشی از این مواد و لزوم جمع آوری آن ها موجب می شود تا مدیران بخش نظافت و بهداشت این مجموعه ها، از دستگاه های مکنده صنعتی و همچنین سوییپر برای نظافت محیط استفاده کنند. حفظ تمیزی محیط تولید شیشه و جمع آوری کامل زباله ها از مزایای استفاده از مکنده و سوییپر در کارخانجات تولید شیشه می باشد.

دستگاه جاروبرقی صنعتی ، مناسب استفاده در صنایع تولید شیشه

بازیابی مواد با جاروبرقی صنعتیدستگاه های جاروبرقی صنعتی و سوییپر برای نظافت محیط و جمع آوری مواد در کارخانجات تولید شیشه مورد استفاده قرار می گیرند. جاروبرقی یا مکنده صنعتی دارای یک پمپ مکش است که با ایجاد خلا در مخزن زباله، سبب مکش مواد به داخل دستگاه می شود. مدل های مختلف این دستگاه برای نظافت سطوح، جمع آوری آلودگی، بازیابی مواد و یا انتقال آن ها از جایی به جای دیگر طراحی و تولید می گردند. دستگاه مکنده صنعتی سبب صرفه جویی در مواد اولیه از طریق بازیابی آن ها و ایجاد محیط تمیز تر و بهداشتی تر شده و از توقف عملکرد ماشین آلات برای نظافت آن ها جلوگیری می نماید.

بازیابی مواد اولیه با مکنده صنعتی

مکنده صنعتیشیشه از مواد اولیه بر پایه سیلیس تولید می شود. این مواد دارای گرد و غبار بسیاری هستند و مهیا کردن و استفاده از آن در خط تولید، حجم قابل توجهی گرد و غبار و ذرات ریز ایجاد می کنند. با استفاده از دستگاه مکنده صنعتی می توان این مواد را جمع آوری کنند تا دوباره بازیابی و به چرخه تولید برگردند. در این فرآیند، ابتدا ذرات پخش شده در اطراف ماشین آلات توسط جارو برقی مکش می شوند، سپس این مواد از داخل مخزن بازیابی و به خط تولید منتقل می گردند.

 

تمیز کردن کوره ها با مکنده

تمیز کردن کوره با مکندهدر فرآیند تولید شیشه، مخلوطی از ماسه های بدست آمده از کوارتز و مواد دیگر را به داخل کوره ای با دمای بیش از ۱۰۰ درجه می ریزند تا این مواد به اصطلاح پخته شوند. این فرآیند در داخل کوره های مخصوصی انجام می گیرد. به دلیل پودری بودن مواد اولیه شیشه، خاکستر و گرد و غبار به سمت بالای کوره ها انتشار می یابند. این لایه از مواد شبیه عایق عمل می کنند و در فرآیند خنک شدن کوره اختلال ایجاد می نمایند. خنک کردن نا مناسب کوره منجر به کاهش بازدهی فرآیند تولید و مصرف سوخت بیشتر می شود. همچنین گرد و غبار معلق در هوا خطری برای سلامتی اپراتور به حساب می آید. ضمن اینکه گرد و غبار انتشار یافته می تواند محصول نهایی را نیز آلوده نماید. وجود تمامی مشکلات ذکر شده، سبب استفاده از مکنده صنعتی برای جمع آوری گرد و غبار انتشار یافته پیش از نشستن بر روی سطوح می باشد. این دستگاه گرد و غبار را از منشا آن و پیش از معلق شدن در هوا جمع آوری می نماید.

مزیت استفاده از سوییپر صنعتی در کارخانجات تولید شیشه

سوییپر صنعتیدستگاه سوییپر دو یا چند برس نظافتی دارد که بوسیله آن ها آلودگی ها را از محیط جمع آوری می نماید. این دستگاه به صورت دستی یا خودرویی قابل هدایت است و کیفیت و سرعت نظافت آن چندین برابر ابزار های دستی است. در صنایع تولید شیشه از این دستگاه برای جمع آوری آلودگی سطوح کف و افزایش سطح بهداشت محیط استفاده می شود. بازیابی ماسه ها و گرد و غبار از روی سطوح با سوییپر، کیفیت هوای محیط را بهبود می بخشد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: