نظافت انبار با استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی

12 خرداد 1397

یکی از مهم ترین جنبه های نگهداری از انبار کالا ها و محصولات، نظافت روزانه سطوح کف می باشد. وسیع و باز بودن این محیط ها و انتقال روزانه کالا به آن، موجب شده تا سطوح کف به سرعت آلوده شوند. بنابراین نظافت دقیق و منظم روزانه از امور مرتبط با انبار ها به حساب می آید. پر زحمت بودن عملیات نظافت و لزوم تکرار روزانه آن سبب شده تا ابزار های نظافت دستی کارایی لازم را نداشته باشند. در نتیجه امروزه دستگاه های نظافت صنعتی اسکرابر و سوییپر با ساختار مقاوم و عملکرد عالی، نظافت انبار ها را بر عهده گرفته اند.

 

مزایای نظافت انبار

نظافت انبارانبار ها وسعت زیادی داشته و هر روزه کالاها و محصولاتی به آن ها ورود و خروج می شود. نظافت کامل و صحیح این محیط ها، در درجه اول باعث حفظ تمیزی سطح شده و شرایط سالم و بهداشتی را برای کارکنان فراهم می نماید. افزایش طول عمر کفپوش و ماندگاری آن، از مزایای دیگر نظافت منظم انبار ها می باشد.

نظافت انبار با تجهیزات نظافتی

اولین اقدام برای آغاز نمودن فرآیند نظافت انبار ، تهیه یک چک لیست و انتخاب تجهیزات نظافتی مناسب می باشد. مسئول کارخانه، نباید بدون در اختیار گذاشتن تجهیزات مناسب برای نیروی خدماتی، انتظار تمیزی کامل محیط را داشته باشد. جاروبرقی صنعتی، سوییپر و اسکرابر تجهیزاتی هستند که برای نظافت انبار بکار می آیند.

 

جاروبرقی

نظافت انبار با جاروبرقیبخش هایی از انبار مانند قفسه ها نیازمند نظافت حداقل ماهانه هستند. این کار به منظور گردگیری و با هدف جلوگیری از آسیب دیدن بسته بندی های انجام می گیرد. جاروبرقی صنعتی، با قدرت مکش و سیستم فیلتراسیون بالا، ابزاری ایده آل برای نظافت چنین سطوحی می باشد. جمع آوری مایعات و گرد و غبار کف انبار از دیگر کاربرد های دستگاه های جاروبرقی در انبار ها به حساب می آید. بسته به حجم کار ، وسعت محیط و نوع آلودگی، مدل های مختلف این دستگاه ها بکار می آیند.

 

 

سوییپر

سوییپر صنعتیوسعت سالن های انبار ها باعث شده تا روش سنتی نظافت پاسخگو نباشد و زمان زیادی از افراد بگیرد. اما دستگاه نظافتی سوییپر بدون دخالت دست و با کیفیت عالی، قادر است آلودگی های سطوح کف را با مدت زمان بسیار کم تر جمع آوری نماید. سوییپر ها اغلب دارای دو برس نظافتی هستند که با چرخش در خلاف جهت یکدیگر، آلودگی ها را به سمت برس مرکزی هدایت می کنند. برس مرکزی نیز وظیفه پرتاب زباله و خاک را به داخل مخزن بر عهده دارد. مدل های خودرویی این دستگاه، با سهولت کاربری بسیار خوب، امر نظافت انبار را تسهیل می بخشند. سرعت بالای انجام عملیات و کاهش نیاز به نیروی خدماتی از مزایای بکارگیری سویپر در نظافت انبار می باشد.

 

اسکرابر

نظافت انبار با اسکرابر شستشوی سطح کف از دیگر امور نظافتی مرتبط با انبار ها می باشد. این مرحله اغلب برای کفپوش های نه چندان آلوده یا نظافت شده با جاروبرقی یا سوییپر بکار گرفته می شود. شستشوی کف انبار موجب تمیزی و زیبایی سطح و جلوگیری از بلند شدن گرد و خاک در محیط می گردد. اسکرابر صنعتی با تجهیز به برس های شستشو بهترین راه به منظور شستشوی کف انبار می باشد. این دستگاه آب یا محلول شستشو را بر روی سطح برس ها پاشش می کند تا برس ها با چرخش بر روی آلودگی ها، آن ها از بین ببرند. موتور و تی مکنده دستگاه، با جمع آوری و مکش آلودگی ها، سطح را خشک می کنند تا از سر خوردن افراد جلوگیری شود. اسکرابر ها به دو صورت دستی یا خودرویی قابل هدایت و کنترل هستند که مدل های دستی اغلب در انبار های کم وسعت دارای موانع یا راهروهای باریک و مدل های سرنشین دار در انبار های وسیع به کار می آیند. در صورت رد نشدن دستگاه خودرویی از بعضی راهرو ها، می توان از یک اسکرابر دستی کوچک در کنار دستگاه اصلی استفاده نمود.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: