بررسی عوامل تاثیرگذار بر کیفیت آب ورودی به واترجت صنعتی

28 خرداد 1397

واترجت صنعتی از جمله تجهیزات پرکاربرد است که جهت شستشوی و حذف آلودگی ها در انواع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه شوینده فشار قوی دارای عملکرد منحصر به فردی می باشد و عوامل متعددی بازدهی بهینه آن را تحت تاثیر قرار می دهند. یکی از این عوامل آب ورودی به دستگاه واترجت صنعتی می باشد که افراد معمولا از اهمیت و تاثیر شگرف آب ورودی در دستگاه واترجت غافل بوده و با عدم توجه به مشخصه های اصلی آب ورودی همچون کیفیت و دمای آن، آسیب بسیاری به اجزای داخلی دستگاه وارد می نمایند. اجزای اصلی دستگاه واترجت صنعتی شامل پمپ، نازل، لنس و موتور می باشند. ابتدا آب ورودی به این دستگاه وارد شده و توسط پمپ فشار بالایی به آن اعمال می شود و آب با فشار بالا از خروجی های دستگاه همچون لنس و نازل بر سطوح پاشش می شود. در این مقاله اهمیت کیفیت آب ورودی را در دستگاه واترجت صنعتی و عوامل تاثیرگذار بر آن را مورد بررسی قرار می دهیم.


فاکتورهای موثر بر کیفیت آب ورودی واترجت

موارد متعددی کیفیت آب ورودی را تحت تاثیر قرار می دهند که در اینجا به برخی از آنها اشاره می نمائیم.

ناخالصی های موجود در آب

شاید بتوان اولین عامل تاثیرگذار بر کیفیت آب ورودی دستگاه کارواش صنعتی را وجود ناخالصی های بسیار در آب دانست. ناخالصی ها در آب با PPM مورد اندازه گیری قرار می گیرند و این ناخالصی ها عمدتا شامل مواد جامد معلق و انحلال ناپذیر می باشند. کیفیت آب ورودی به پمپ دستگاه واترجت صنعتی به صورت مستقیم بر اجزای داخلی این بخش از دستگاه تاثیرگذار است و به میران قابل ملاحظه ای از طول عمر پمپ دستگاه می کاهد. از طرفی وجود این ناخالصی ها در آب موجب افزایش غلظت آن شده و میزان اصطکاک ذرات آب با اجزای داخلی دستگاه را افزایش می دهد که موجب آسیب به اجزای داخلی دستگاه نیز می شود.

 

 

 

PH آب ورودی

PH آب از دیگر عوامل تاثیرگذار بر کیفیت آب ورودی واترجت صنعتی است. PH دارای یک محدوده معین می باشد، به طور کلی تمامی موادی که دارای PH صفر تا عدد ۶ باشند، دارای خواص اسیدی هستند و اگر مواد دارای PH 8 الی ۱۴ باشند جز مواد با خواص بازی هستند. عدد ۷ در این بازه نیز رنج مواد با خواص خنثی می باشند. آب با خواص اسیدی آسیب بسیاری به سازه های داخلی دستگاه وارد می نماید. در مقابل اگر آب ورودی به واترجت صنعتی نیز دارای PH بالاتر از ۷ و در محدوده بازی باشد، در هر مقع واترجت صنعتی اعم از لنس، تفنگی و نازل تشکیل رسوبات کربنات کلسیم را می دهند. به دنبال تشکیل این رسوبات در مقاطع داخلی دستگاه واترجت از پاشش بهینه آب به بیرون ممانعت نموده و به شدت به خروجی های آب دستگاه واترجت آسیب وارد می نمایند. PH خنثی یا در محدوده عدد ۷، ایده آل ترین محدوده برای آب ورودی دستگاه واترجت صنعتی می باشد.

 

 

دمای آب ورودی

دمای آب ورودی در دستگاه های واترجت صنعتی نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. دمای آب ورودی به پمپ کارواش صنعتی باید دمایی پایین تر از ۷۰ درجه فارنهایت را داشته باشد، به طبع دمای بالاتر از این می تواند آسیب بسیاری به واشرها و بخش های پلاستیکی دستگاه وارد نموده و موجب خوردگی آنها شود. البته عوامل محیطی همچون گرمای زیاد هوا نیز می توانند دمای آب وردی واترجت را تحت تاثیر قرار دهند.

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری

با توجه به کیفیت آب ورودی به دستگاه از آسیب به سازه های داخلی دستگاه جلوگیری به عمل می آید در نتیجه از صرف هزینه های هنگفت تعمیر و نگهداری از دستگاه ممانعت شده و به دنبال آن با رعایت چند نکته کلیدی می توان طول عمر دستگاه واترجت صنعتی را نیز افزایش داد و از قبل استفاده بهینه از دستگاه، به نهایت سودآوری دست یافت.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: