کاربرد جاروبرقی آب و خاک چیست؟

8 خرداد 1399

جاروبرقی آب و خاک عملکردی مشابه جاروبرقی صنعتی و معمولی دارد که برای مقابله با نشت مایعات و همچنین گرد و غبار طراحی شده است. جاروی آب و خاک در درجه اول برای مشاغل سنگین، و محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال اخیرا مدلهای جدید و کم حجم در اندازه های مختلف توسط سازندگان برای مصارف عمومی طراحی شده است. با توجه به نوع عملکرد متفاوت، این جاروبرقی کاربردهای خاص خود را دارد که در اینجا قصد داریم کاربرد جاروبرقی آب و خاک را مورد بررسی قرار دهیم. این جاروبرقی صنعتی در هر محیط کاربرد مفید خود را دارد و می تواند در اطراف خانه برای تمیز کردن درست مشابه یک هواکش با درجه حرارت معمولی استفاده شود. علاوه بر این امتیاز اضافه تر توانایی مقابله با نشت مایعات و لکه های مرطوب یا آب را نیز دارد. با توجه به این امر، این مکنده آب و خاک می تواند بدون توجه به اینکه در داخل خانه باشد یا در بیرون از منزل، انواع و اقسام زباله و مایع را جمع آوری کند.

طراحی جاروبرقی آب و خاک چگونه است

اجزای برقی داخلی جاروی آب و خاک به خوبی عایق بندی شده و به طور جداگانه در موقعیت یکپارچه دستگاه قرار گرفته اند. این امر باعث می شود تا این جاروبرقی صنعتی ایمن بوده و با خطر ایجاد برق گرفتگی برای كاربر یا آسیب دیدن دستگاه همراه نباشد. طراحی ویژه این دستگاه ها موجب شده تا آنها به تعمیر و نگهداری زیادی نیاز نداشته باشند، اگرچه فیلترها به خصوص پس از استفاده طولانی به تمیز کردن و احتمالاً تعویض نیاز داشته باشند.
دانستن نحوه استفاده و نگهداری جاروبرقی آب و خاک از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا نه تنها می تواند مایع، زباله های مرطوب و آلودگی را جمع آوری کند، بلکه می تواند ابزاری مفید و چند منظوره برای داخل و خارج از خانه باشد. این جاروبرقی از یک ساختار بدنه قوی بهره می برد که فیلتر در آن جای گرفته و شما می توانید هر چند وقت یکبار آن را خارج کنید و شستشو دهید و یا تعویض کنید.
طراحی اولیه یک جاروبرقی آب و خاک بسیار ساده است. به جای استفاده از کیسه خلاء، معمولاً از سیستم دو سطحی استفاده شده که مایعات را از مواد جامد به دو محفظه مختلف تقسیم می کند. خاک از طریق درگاه ورودی در مکنده آب و خاک مکش شده و مایعات به درون لوله می رود. سپس جریان هوا روی سطل ها کاهش می یابد. این اُفت سرعت بطور مؤثر گیرنده هوا را از بین می برد، بنابراین قطرات مایع و ذرات سنگین تر می توانند از جریان هوا و داخل سطل ها خارج شوند. جریان هوا از طریق یک فن حرکتی کشیده شده و از طریق درگاه خروجی خارج می شود. از آنجایی که زباله ها و ذرات خاکی موجود در آب داخل سطل حل می شوند.

کاربرد جاروبرقی آب و خاک در صنایع

هر جاروبرقی دارای قطعات مختلفی است. برخی از اتصالات مانند برس برای خراشیدن ذرات گرد و غبار قبل از مکش استفاده می شوند. برای تمیز کردن تشک، صندلی های اتومبیل و غیره قطعات جانبی مختلفی در کاربرد جاروبرقی آب و خاک وجود دارد که از آن می توان برای جمع آوری کف چوب سخت با برس مخصوص استفاده کرد. قسمت بالای جاروی آب و خاک دارای مجموعه ای از برس های قابل تعویض است و برخی از دستگاه ها دارای برس هایی برای تمیز کردن نقره و آهن از کاشی های کف هستند. کاربردهای عمومی این دستگاه در کارخانه ها، صنایع، واحد های تولید و … می باشد که به جمع آوری پسماندهای صنعتی، انواع زباله ها اعم از جامد و مایع کمک می کند.

کاربرد جاروبرقی آب و خاک در صنایع مختلف

کاربرد جاروبرقی آب و خاک در صنایع مختلف

ویژگی های جاروبرقی آب و خاک

جاروبرقی آب و خاک به دلیل تطبیق پذیری بی نظیر است. نه تنها می تواند بقایای سخت را جمع کند، لایه های ریز گرد و غبار و و لکه های مایع را نیز از بین ببرد، بلکه کاربرد های دیگری نیز دارد که در ادامه به بررسیبخی از آنها پرداخته می شود:
• سینک ها و حمام ها را می توان با استفاده از دستگاه از حالت مسدود خارج کرد.
• بیشتر جاروهای آب و خاک همراه با قطعات جانبی برای تمیز کردن و رفع فشار کف چوبی، برای مقابله با بیشتر انواع مواد هستند. همچنین می توان از آنها مانند جاروبرقی معمولی برای تمیز کردن پرده ها و اثاثه یا لوازم داخلی استفاده کرد.
• این ماشین ها کار را به طور ساده در تمیز کردن شومینه ها انجام می دهند. آنها به سهولت خاکستر را پاک می کنند.
• با عملکرد دمنده روی خلاء آب و خاک می توان برف را به راحتی پاک کرد.
• برگها و بقایای موجود در باغ را می توان در یک گلدان مرتب و دلگیر جمع کرد و با استفاده از عملکرد دمنده می توان بقایای آنها را پاک کرد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: