راهکارهایی ساده جهت رفع مشکل عدم جمع آوری آب توسط دستگاه اسکرابر

13 آذر 1396

امروزه از دستگاه اسکرابر در بسیاری از مکان ها به منظور افزایش سرعت و ایجاد سهولت در انجام امور نظافتی استفاده می شود. ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه به گونه ای است با استفاده از محلول آب و مواد شوینده امکان پاکسازی آلودگی های سخت و قدیمی را از میان خلل و فرج موجود بر سطوح کف فراهم می آورد. سپس با فعال شدن پمپ مکنده دستگاه، آب آلوده ایجاد شده بر سطح توسط شلنگ تعبیه شده بر روی تی مکش شده و به مخزن آب کثیف انتقال می یابد. اما گاهی عوامل متعددی عملکرد صحیح بخش های متعدد دستگاه را مختل می نماید. یکی از این مشکلات عدم جمع آوری یا مکش مناسب آب آلوده از سطح می باشد که در این مقاله با چند راهکار ساده اقدام به رفع این مشکل می نمائیم.



بررسی کارکرد موتور مکنده در دستگاه اسکرابر

موتور مکنده دستگاه اسکرابر ممکن است ۱۲، ۲۴ یا ۳۶ ولت باشد که بسته به نوع دستگاه اسکرابر اعم از دستی و سرنشین دار در بخش های متفاوت دستگاه تعبیه می گردد اما در تمامی مدل های دستگاه اسکرابر نوع عملکرد موتور مکنده یکسان بوده و با هدف مکش آب آلوده از سطوح کف پس از انجام عملیات شستشوی، در دستگاه قرار گرفته اند. موتور مکنده دستگاه اسکرابر در برخی از مدل ها توسط کلیدی یا دکمه و از طریق پنل کنترلی دستگاه فعال می گردد حال آنکه در برخی از سری دستگاه های اسکرابر موتور مکنده تنها بلافاصله پس از قرار گیری تی دستگاه بر سطح زمین روشن می شود. پس از فعال شدن موتور مکنده، آب جمع آوری شده توسط لاستیک تی با استفاده از شلنگ یا لوله ای خرطومی شکل به مخزن آب کثیف منتقل می شود. یک سر شلنگ یا لوله خرطومی بالای لاستیک تی نصب می گردد و سر دیگر آن به مخزن آن کثیف متصل می شود. این شلنگ آب آلوده را تماما به مخزن آب کثیف انتقال می دهد. گاهی اوقات وجود برخی شرایط در هر یک از این قسمت های ذکر شده موجب عدم جمع آوری آب به صورت مناسب از سطح می شود. در اینجا برخی از این شرایط را شرح داده و کاربر با رعایت این نکات می تواند مشکل به وجود آمده را مرتفع نماید.

 

کنترل اتصالات خرطومی

اسکرابرهمانطور که اشاره شد یک سر خرطومی مکش آب آلوده به لاستیک تی متصل می گردد و سر دیگر به مخزن آب کثیف، محل اتصال این خرطومی را کنترل کنید و از قرارگیری مناسب خرطومی در اتصالات اطمینان حاصل نمائید. در صورت عدم نصب صحیح خرطومی مکش جریان هوا در مخزن ایجاد خلاء نمی نماید در نتیجه آب آلوده از سطح زمین به طور کامل جمع آوری نخواهد شد.





 

سلامت لوله خرطومی

اسکرابر عوامل بسیاری سبب ایجاد آسیب، خوردگی و در نهایت نشتی آب از لوله خرطومی می شود. با کنترل منظم خرطومی از وجود اینگونه آسیبها مطلع شده و سریعا اقدام به تعویض لوله خرطومی موتور مکنده دستگاه اسکرابر نمائید.





 

نصب صحیح لاستیک تی

اسکرابر در هنگام راه اندازی دستگاه اسکرابر لاستیک تی دستگاه را با ارتفاع مناسب از سطح نصب نمائید. در صورت عدم نصب صحیح لاستیک تی آب به طور کامل از سطح مقطع مورد نظافت جمع آوری نشده و میزان قابل ملاحظه ای از آب بر سطح زمین باقی می ماند. کاربر با استفاده از پیچ های تنظیم ارتفاع تعبیه شده بر روی نگهدارنده تی می تواند تی دستگاه اسکرابر را تنظیم کند.





 

نظافت لاستیک تی

اسکرابرپس از هر بار استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی تی دستگاه را نظافت نمائید و تی را از وجود هر گونه زباله درشت پاکسازی نمائید. در صورت وجود زباله های ریز در بخش زیرین تی، آب از سطح به صورت کامل جمع آوری نخواهد شد.





 

تخلیه فیلتر درون مخزن

اسکرابردرون مخزن آب تمیز فیلترهای سبد شکل قرار دارند و زباله های درشتی که همراه با آب جمع آوری شده اند در این قسمت قرار می گیرد. پس از هر بار استفاده از دستگاه اسکرابر فیلتر را تخلیه نمائید در این صورت خلاء به صورت مطلوب تری در مخزن آب کثیف ایجاد می شود و میزان بیشتری آب از سطح زمین جمع آوری می گردد.





 

کنترل واشر درب مخزن آب کثیف

اسکرابرپس از هر بار استفاه از دستگاه، نظافت واشر درب مخزن الزامی می باشد که در ای صورت سلامت واشر تضمین گردیده و به ندرت دچار پارگی می شود، علاوه بر این از نشت هوا به بیرون جلوگیری به عمل آمده و مکش آب به صورت مطلوب تری صورت می گیرد.

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: