نحوه انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب

2 خرداد 1397

انتخاب یک جاروبرقی صنعتی اصلا آسان نیست. جاروبرقی صنعتی یا جارو برقی تجاری امروزه کاربرد های متنوعی در صنایع و موسسات دارند. جاروبرقی صنعتی در سایز های مختلف تولید می شوند از ظرفیت های کوچک تا بسیار بزرگ. از مکنده صنعتی برای انواع فعالیت ها استفاده می شود. هم می توان به عنوان نظافت روزانه از آن ها استفاده کرد و هم می توان به عنوان ابزاری برای بازیافت مواد گرانبها نظیر فلزات گرانبها استفاده کرد. مکنده صنعتی قابل کارکرد در محیط های غذایی، تاسیسات شیمیایی، دارویی و پتروشیمی است همچنین از آن ها در کشتی ها، مراکز نگهداری راه آهن، فرودگاه ها و بسیاری دیگر از محیط ها می توان استفاده کرد. تمامی مواد خشک و تر قابل جمع آوری با جاروبرقی مناسب می باشد. اما جاروبرقی مناسب کدام است؟

معیار های انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب

هنگام انتخاب یک جاروبرقی صنعتی باید چندین فاکتور را در نظر گرفت. جاروبرقی صنعتی دارای انواع گوناگون در قیمت های متفاوت می باشد و مقایسه کردن آن ها با یکدیگر بسیار سخت است.

موتور مکنده

اولین موردی که باید در انتخاب یک مکنده توجه کرد قلب آن یعنی موتور دستگاه می باشد. جاروبرقی های ارزان قیمت اغلب از یک موتور استفاده می کنند. این بدین معنی است که همان جریان ورودی که برای مکش مورد استفاده قرار می گیرد برای خنک کردن موتور نیز استفاده می شود. این قابلیت به شدت باعث افزایش ورود گرد و غبار مکش شده به داخل موتور می شود و از آن عمر آن می کاهد. بهترین نوع موتور، موتور بای پس می باشد. موتورهای بای پس به گونه ای ساخته شده اند که قسمت پروانه ای آن با موتور اصلی جدا هستند. موتور اصلی سیستم خنک کنندگی مخصوص به خود را دارد که با هوای خارجی تمیز اقدام به خنک کردن آن می کند. موتور های بای پس به نسبت موتورهای تک مرحله ای قیمت بیشتری دارند ولی بسیار کاربردی تر هستند.

بدنه

مورد بعدی که بسیار مهم می باشد بدنه دستگاه می باشد که بهتر است از فولاد ضد زنگ و یا پلاستیک فشرده قدرتمند باشد و کاملا به قدرت و اندازه دستگاه بستگی دارد.

فیلتر

یکی از اصلی ترین بخش هایی که باید در هنگام خرید جاروبرقی صنعتی دقت کرد، فیلتر آن و نوع فیلتراسیون آن می باشد مخصوصا زمانی که نیاز به جمع آوری مواد پودری می باشد. فیلتر جاروبرقی انواع گوناگونی دارد که باید با توجه به نیاز و مواد مورد مکش مناسب ترین آن انتخاب شود. در زیر انواع فیلتر ها توضیح داده می شود.

  • فیلتر کاغذی جاروبرقی صنعتی

فیلتر های کاغذی به عنوان اولین مرحله از واحد فیلتراسیون در بسیاری از دستگاه های جاروبرقی به دو فرم موجود می باشد. فیلتر کیسه ای قادر است ذرات تا ۳ میکرون را تا ۹۹.۷ درصد جمع آوری کند و به راحتی می توان مواد جمع آوری شده را منتقل کرد.

  • میکرو فیلتر

میکرو فیلتر های در جاروبرقی هایی که برای کاربرد های سبک طراحی شده اند، مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل تا ۹۹.۵ درصد از ذرات تا ۲ میکرون را فیلتر می کند..

  • فیلتر هپا و اولپا

از فیلتر هپا برای جمع آوری مواد سمی و خطرناک استفاده می شود. فیلتر هپا قادر است تا ۹۹.۹۹ درصد از ذرات تا ۰.۳ میکرون را فیلتر کند. در جاروبرقی های نیمه صنعتی فیلتر هپا تا ۹۹.۹۷ درصد را فیلتر می کند. برای کاربرد هایی که نیاز به فیلتراسیون دقیق تر و قوی تر دارد باید از فیلتر اولپا استفاده کرد. انی نوع فیلتر قادر است ذرات تا ۰.۱۲ میکرون را تا ۹۹.۹۹ درصد فیلتر کند.

 

 

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: