مواد خطرناک در صنعت کامپوزیت و کاربرد جاروبرقی صنعتی در این صنایع

20 دی 1396

گرد و غبار و مواد ریز در همه جای کارخانجات تولید کننده کامپوزیت می باشد. اگر این گرد و غبار ها کنترل نشوند به راحتی راه خود را به چشمان و ریه ای کارگران این صنایع باز کند و باعث تحریک و آسیب به این نواحی شود. در قسمت هایی که تهویه هوا کم باشد و فضایی بسته باشد این غبارها خطرناک تر عمل می کنند و امکان انفجار و آلودگی وجود دارد. در این مقاله بررسی کنیم که خطرناک ترین این مواد کدامند و در آخر راه حل نظافت این مناطق با جاروبرقی صنعتی را بیان می کنیم.

گرد و غبار سیلیس

در قوانین اتحادیه صنایع کامپوزیت آمریکا بیان شده است که:  بسیاری از مواد خام کامپوزیتی و محصولات کامپوزیتی قالب دار حاوی سیلیس بلوری است که این محصولات عبارتند از: شن و ماسه، کوارتز، کربنات کلسیم، گچ، دولومیت، میکا و سایر مواد استفاده شده در پلیمر، سنگ های مهندسی، وان و دوش و بسیاری دیگر از محصولات کامپوزیت. در ذرات کوچک، سیلیس بلوری به گرد و غبار سیلیس تبدیل می شود که وجب بیماری های ریوی می شود. سال گذشته یک قانون برای محدود کردن این ماده در کارخانجات وضع شد.

گرد و غبار فیبر کربن

یکی از خطرناک ترین مواد رسانا، گرد و غبار فیبر کربن می باشد و با عنوان ماده خطرناک به برق شناخته می شود. اگر از گسترش آن جلوگیر نشود می تواند خسارت بسیار زیادی به دستگاه های کامپیوتری وارد کند. همچنین این ماده نیز موجب آسیب رسیدن به ریه های افراد می شود. نوع دیگر از کربن ها وجود دارد که ۲۰ برابر فیبر کربن خطرناک تر می باشد و با عنوان نانو کربن شناخته می شود که برای سلامت ریه، پوست و چشم بسیار خطرناک می باشد.

گرد و غبار رزین

در صنایع کامپوزیت چند نوع گرد و غبار رایج است و همه آن ها از لحاظ درجه خطر برابر نیستند. به عنوان مثال رزین ترموپلاستیک هیچگونه خطری برای سلامت افراد ندارد. با این وجود بعضی مدل های آن موجب سوزش چشم، بینی و مشکلات حلق می شود و نوع دیگری از آن با نام رزین پلی اورتان بسیار سمی می باشد.

گرد و غبار قابل احتراق

هرچند گردو غبار ماهیت انفجاری ندارد ولی در صورت متراکم شدن آن ها امکان انفجار و احتراق وجود دارد.

جاروبرقی صنعتی

برای کاهش خطرات گرد و غبار های صنایع کامپوزیت صاحبان این نوع کسب و کار باید به طور مرتب سطح گرد و غبار موجود را بررسی کنند و عملیات نظافت ان سطوح را به دقت بسیار پیگیری کنند. به دلیل تاثیرات و خطراتی که این آلاینده ها  بر سلامت افراد و محیط زیست دارند جمع آوری آن ها از محیط امر بسیار واجبی می باشد. کارشناسان ما برای جمع آوری این نوع گرد و غبار ها جاروبرقی صنعتی با فیلتر هپا را پیشنهاد می کنند.

مزایای جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی یکی از ابزار آلات نظافت صنعتی می باشد که قادر است با قدرت مکش بسیار زیاد هرگونه گرد و غبار و آلودگی را از روی سطوح جمع آوری کند. در جارو برقی صنعتی برای جلوگیری از وارد شدن گرد و غبار به زباله از فیلتر استفاده می شود. این فیلتر ها در کلاس های متفاوت تولید می شود. یکی از بهترین فیلتر های برای جمع آوری ایمن و کامل گرد و غبار های خطرناک استفاده می شود، فیلتر هپا می باشد. این نوع فیلتر قادر است که ذرات تا ۰.۳ میکرون را فیلتر کنند و از بازگشت کوچکترین ذرات به هوا جلوگیری می کنند. مکنده صنعتی دارای مخزن جمع آوری می باشد که بسته به نوع آلودگی که اشتعال زا است یا خیر ، می توان در آن از کیسه مخصوص استفاده گرد و مواد آلوده و گردو غبار های خطرناک را با ایمنی انتقال داد.

 

 

 

 

 

اسکرابر و زمین شوی صنعتی

شما می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان شرکت شریف صنعت اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و ویژگی‌های انواع دستگاه های نظافت صنعتی (اسکرابر ، زمین شوی صنعتی ، جاروبرقی صنعتی ، واترجت صنعتی) را به دست آورید ۰۲۱۴۵۷۴۹۰۰۰ و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

دیدگاه کاربران
نام (الزامی):
ایمیل:
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد
وب سایت:
نظر شما: